نشست خبری دکترمولوی رئیس دانشگاه، دکتر معین فرد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر تسنیمی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و با محوریت تشریح فرایند برگزاری آزمون های سراسری، برگزار شد.

در ادامه بخشی از بازتاب خبری این نشست در خبرگزاری ها و رسانه ها را از نظر خواهید گذراند:

دانشگاه حکیم سبزواری پنج میلیارد ریال قرارداد با بخش صنعت امضاء کرد

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه طی یک سال گذشته ۱۰ قرارداد کاربردی با مبلغ پنج میلیارد ریال با بخش صنعت امضاء کرده است.

دکتر علی اصغر مولوی سه‌شنبه شب در نشست خبری افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت در رفع مشکلات تولید موثر است و این دانشگاه با برخی شرکت‌های صنعتی منطقه، آب منطقه‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد امضا کرده است.

وی ادامه داد: برای ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت، برطرف کردن نیازهای علمی و صنعتی، جذب و هدایت اعتبارات پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی صنایع و سازمان‌ها، دفتر صنایع در دانشگاه حکیم راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین با اشاره به فعالیت مرکز رشد این دانشگاه گفت: هم اکنون ۳۹ واحد فناور در این مرکز فعالیت دارند که تعدادی از آنها به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی افزود: امسال سه واحد جدید فناور در زمینه تهیه فتوکاتالیست مبتنی بر اکسید تنگستن برای تبدیل گاز نیتروژن به آمونیاک، شرکت پردازش سیر آفاق با ایده طراحی سامانه جامع حراست با نام رصد و ساخت دستگاه عایق جا زن تمام اتوماتیک در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پذیرش و فعال شده است.

دکتر مولوی با اشاره به اقدامات پژوهشی این دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا نیز ادامه داد: تاکنون ۲۰ طرح و ایده پژوهشی پیرامون ویروس کرونا از سوی محققان و استادان این مرکز آموزشی ارائه شده که هفت مورد از این طرحها به مرحله اجرا و بهره‌برداری کاربردی رسیده‌اند.

وی گفت: احداث “کابین امواج ضدعفونی” جهت کاهش بار ویروسی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی، “دستگاه اکسیژن سنج خون” (Pulse Oximeter) برای پایش وضعیت سلامت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و “دستگاه ضدعفونی پدالی” با هدف موثرتر نمودن فعالیت‌های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از جمله این طرح‌های پژوهشی است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: طرح پایش و بررسی شیوع کرونا در سکونتگاه‌های روستایی سبزوار و سه سامانه رایگان مشاوره سلامت در حوزه‌های مختلف روانشناختی و آسیبهای اجتماعی از دیگر طرح‌های اجرایی این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

 

رعایت کامل تمام پروتکل های کرونایی؛

برگزاری کنکورها در دانشگاه حکیم سبزواری در بالاترین سطح استاندارد

 

مجله اینترنتی اسرارنامه /رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: کنکورها در دانشگاه حکیم سبزواری با رعایت کامل پروتکل هایی که از طرف وزارت علوم و ستاد ملی کرونا ابلاغ شده، برگزار می شوند و ما موافق برگزاری کنکور هستیم. زیرا معلوم نیست کرونا چه زمانی از بین برود و آموزش عالی کشور نباید معطل شود. از طرف دیگر داوطلبانی که مدت ها درس خوانده اند و خودشان را آماده کرده اند از این به تاخیر افتادن کنکور لطمه روحی زیادی می بینند.

دکتر علی اصغر مولوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران سبزوار افزود: ما هیچ نگرانی از بابت خود داوطلبان کنکور نداریم زیرا شرایط کاملا استانداردی را فراهم آورده ایم، نگرانیمان بیشتر از بابت خانواده های داوطلبان است که بعضا همراه فرزندانشان می آیند و پشت درها منتظر می مانند و بهتر است امسال که شرایط عادی نداریم، خانواده ها نیایند.

وی افزود: البته برای خانواده هایی که از شهر و روستاهایی خارج از سبزوار همراه فرزندانشان می آیند سعی داریم که مرکز فنی و حرفه ای را در مجاورت دانشگاه مهیا کنیم تا ساعات انتظار را در آنجا با رعایت پروتکل های بهداشتی سپری کنند اما بهتر است خانواده ها هرچه کمتر همراه فرزندانشان بیایند.

وی همچنین گفت: در آزمون دکترا که به تازگی با حضور ۷۳۸ نفر شرکت کننده در ۲۲۸ کد رشته در این دانشگاه برگزار شد، بسیار فراتر از استانداردهای متداول بودیم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در جمع خبرنگاران گفت: پنجشنبه ، جمعه و شنبه آینده میزبان برپایی آزمون کارشناسی ارشد با رعایت همه پروتکل ها خواهیم بود.

دکتر محمدرضا معین فرد افزود: در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری در مجموع ۳۵۷۶ نفر شرکت کننده کنکور ارشد داریم که روز پنجشنبه ۱۶۳۸ نفر، جمعه ۱۵۹۲ نفر و شنبه ۳۵۰ نفر از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در آزمون ها حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: آزمون سراسری کنکور کارشناسی نیز روزهای چهارشنبه۲۹ مرداد تا شنبه ۱ شهریور در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور ۶۴۱۳ نفر داوطلب برگزار خواهد شد که داوطلبان گروه هنر چهارشنبه ۲۹ مرداد با ۵۵۶ نفر، داوطلبان گروه های ریاضی با ۷۵۲ نفر و علوم انسانی با ۱۵۰۵ نفر صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان علوم تجربی صبح جمعه با ۲۷۸۲ نفر و داوطلبان گروه زبان های خارجه صبح شنبه با ۸۱۸ نفر شرکت کننده در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری حضور پیدا خواهند کرد.

معین فرد اضافه کرد: آزمون سراسری معمولا فقط در مجتمع علوم انسانی برگزار می شده است اما امسال با توجه به پروتکل ها که باید رعایت شود که به موجب آن فاصله بین صندلی ها باید ۱٫۶۰ باشد، علاوه بر مجتمع علوم انسانی، ساختمان کتابخانه دانشگاه در سه طبقه و نیز ساختمان مربوط به سلف سرویس ها نیز آماده سازی می شوند.

وی گفت: با راه اندازی دستگاه های تهویه دمای هوای سالن های محل برگزاری کنکور ۲۴ درجه با رطوبت ۳۰ درصد تنظیم می شود زیرا بر اساس پروتکل اعلام شده ویروس کرونا در این دما کمترین میزان انتشار را دارد.

وی همچنین گفت: دو کلاس مجزا برای کسانی که مشکوک هستند و اعلام می کنند، در نظر گرفته ایم و برای کسانی هم که کرونا مثبت باشند در مرکز بهداشت دانشگاه شرایط ویژه ای فراهم می آید که باحضور ۳ پرستار از علوم پزشکی این عزیزان نیز بتوانند در شرایطی مطلوب در آزمون کنکور شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به دستورالعمل وزارت علوم برای سال جاری و ترم تابستانی گفت: باید از فرصت تابستان برای دوره ها و کلاس های مکمل و جبران نیم سال پیشین استفاده کنیم که بنابراین از اول شهریور کلاس های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی جامانده از ترم قبل را برگزار خواهیم کرد و هچنین تقویت زیرساخت های دانشگاه و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری برای ترم آینده را در این مدت خواهیم داشت.

وی افزود: وزارت علوم زمان آغاز سال تحصیلی را از ۱۵ شهریور اعلام کرده اما برای دانشجویان جدیدالورود که امسال دیرتر از سالها گذشته نیز کنکور می دهند، از ابتدای آبان ماه است.

معین فرد همچنین گفت: با توجه به شرایط کرونا در سال تحصیلی پیش رو تأکید بر آموزش غیرحضوری است و و برای برگزاری آموزش حضوری اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است درارشد و دکترا است و شیوه آموزش برای دانشجویان نو ورود نیز در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری خواهد بود.

وی بیان کرد: خوابگاه ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت اسمیشان دانشجو می پذیرند.

خانواده ها به هیچ وجه نگران برگزاری کنکور نباشند

عصر سبزوار: علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آزمون دکتری که هفته گذشته در این دانشگاه بر گزار شد گفت: در این آزمون که با حضور ۷۳۸ داوطلب برگزار شد رعایت پروتکل های بهداشتی فراتر از حد اعلام شده بود، برای کنکور سراسری هم کاملا پیش بینی های لازم را انجام داده ایم و به خانواده ها اطمینان خاطر می دهیم که نگرانی از این جهت نداشته باشند

مولوی ضمن اطمینان به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در داخل محیط دانشگاه از والدین داوطلبین خواست به منظور حفظ سلامت خود و داوطلبان از تجمع پشت درهای دانشگاه خودداری کنند

معینی فرد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری هم در مورد آزمون سراسری گفت: جمع کل شرکت کنندگان این آزمون در سبزوار ۶۴۱۳ نفر است که ۷۵۲ نفر در رشته ی ریاضی، ۱۵۰۵ نفر در رشته علوم انسانی، ۲۷۸۲ نفر در رشته ی علوم تجربی، ۸۱۸ نفر در رشته های زبان خارجه و ۵۵۶ نفر در رشته ی هنر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری گفت: آزمون سراسری در دانشگاه حکیم در سال های قبل تنها در مجتمع علوم انسانی برگزار می شد اما امسال برای رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی و رعایت حداقل فاصله اعلام شده توسط وزارت علوم، ساختمان کتابخانه، معاونت دانشجویی و سلف سرویس دانشگاه برای برگزاری آزمون آماده شده است.

وی افزود: طبق پروتکل اعلام شده به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام در ورودی حوزه کنکور، تب سنجی در محل انجام نمی شود و داوطلبانی که بر اساس خوداظهاری به بیماری کرونا مبتلا هستند یا مشکوک به کرونا هستند در محل جداگانه ای در آزمون شرکت داده می شوند

معین فرد با اشاره به پروتکل های اعلام شده توسط وزارت علوم برا سال تحصیلی جدید اعلام کرد: اولویت آموزش در سال جدید به صورت غیرحضوری است و در صورت اعلام ستاد ملی کرونا برای برگزاری کلاس های حضوری، اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس دانشجویان جدیدالورود است که از آبان ماه سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.‍

درخواست تامین اعتبار برای مرمت خانه قدیمی «استاد حمید سبزواری» از وزارت ارشاد

اخبارسبزوار / علی اصغر مولوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه: مرمت خانه قدیمی «استادحمید سبزواری» پدر شعر انقلاب در قراردادی با فرزند ارشاد استاد سبزواری امضا شده بود اما برای اجرایی شدن مرمت آن نیازمند مقدماتی است.

در ابتدا برای ورود دانشگاه به موضوع مرمت باید این بنا به ثبت ملی برسد و شاید بلحاظ معماری ارزش بالایی نداشته باشد اما به دلیل ارزش معنوی قابلیت ثبت ملی دارد.

برای حضور دانشجویان در عملیات مرمت خانه استاد سبزواری بنا باید بیمه شود و مرمت این بنای تاریخی براساس نظام ترمیمی کارگاهی انجام می‌شود.

بودجه معین و مشخص برای مرمت خانه قدیمی استاد سبزواری نداریم و همچنین مراحل چگونگی انجام عملیات مرمت مشخص شده است.

همچنین قرار شده که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین اعتبار مرمت خانه قدیمی استاد سبزواری درخواست شود.

۶ هزار و ۴۱۳ داوطلب در سبزوار، در آزمون سراسری شرکت می‌کنند

 

سبزواریان/معین‌فرد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری در نشست خبری رئیس این دانشگاه گفت:  هزار و ۴۱۳ نفر در شهر سبزوار در آزمون سراسری شرکت می‌کنند؛

در آزمون ریاضی، ۷۵۲ داوطلب شرکت می‌کنند و صبح پنج‌شنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود. در آزمون علوم انسانی، هزار و ۵۰۵ داوطلب شرکت می‌کنند و صبح پنج‌شنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود. در آزمون هنر، ۵۵۶ داوطلب شرکت می‌کنند و صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزار می‌شود. در آزمون علوم تجربی، ۲ هزار و ۷۸۲ داوطلب شرکت می‌کنند و صبح جمعه ۳۱ مرداد برگزار می‌شود ودر آزمون زبان خارجه، ۸۱۸ داوطلب شرکت می‌کنند و صبح شنبه ۳۰ مرداد برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری گفت که پیش‌تر، آزمون سراسری فقط در مجتمع علوم انسانی دانشگاه برگزار می‌شد اما امسال، کنکور در کتابخانه معاونت دانشجویی و آشپزخانه‌های سلف‌سرویس هم برگزار می‌شود.

معین‌فرد در نشست خبری رئیس این دانشگاه افزود که دو کلاس مجزا برای افرادی که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و خودشان اعلام کرده‌اند در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت که مرکز بهداشت سبزوار هم برای کسانی‌که کرونا مثبت هستند و خودشان اعلام کرده‌اند در نظر گرفته شده و سه پرستار در این فضا، به‌عنوان مراقب حضور دارند.

او همچنین گفت که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و برای جلوگیری از ازدحام، «غربالگری‌» انجام نمی‌شود؛ بلکه افرادی که خود اعلام می‌کنند مشکوک یا کرونامثبت هستند به مکان‌های مخصوص هدایت می‌شوند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هم در این باره گفت که نگرانی‌‌ای از این بابت وجود ندارد و ضرورتی برای غربالگری وجود ندارد و فضا از این جهت، مانند دیگر فضاهای عمومی است در حالی‌که پروتکل‌های بهداشتی در فضای برگزار کنکور، به‌طور جدی رعایت می‌شود.

علی‌‌اصغر مولوی در ادامه، تأکید کرد که پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های برگزاری آزمون رعایت می‌شود و تلاش می‌شود فراتر از پروتکل‌ها، مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

او در ادامه، از جمله گفت که در آزمون سراسری، به‌صورت رایگان، ماسک توزیع می‌شود و پد الکلی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که در جلسه‌ای، به مسئولان دانشگاه گفته است «فرض کنیم فرزندان خودمان کنکور می‌دهند» و تأکید کرد تلاش می‌شود ریسک به حداقل برسد.

مولوی بار دیگر از خانواده‌ها خواست که در روز برگزاری کنکور، پشت درب این دانشگاه حاضر نشوند و تجمع نکنند.