همزمان با ایام سوگواری شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، یادواره شهدای دانشجوی شهرستان سبزوار و آیین استقبال، وداع و تشییع پیکر پاک شهید گمنام با حضور پرشور دانشگاهیان و سخنرانی سردار شکرالهی از فرماندهان دانشگاه امام حسین(ع) در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

 سردار شکرالهی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: اگر عزتی تاکنون به دست آمده است ناشی از فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگی که نیاز به تبیین هر چه بیشتر دارد.

این فرمانده دانشگاه امام حسین(ع)  با اشاره به تاریخ غنی شهرستان سبزوار و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز وطن به خصوص شهدای دانشجوی شهرستان، گفت: از دیرباز آنچه که در تاریخ مطالعه کرده ایم، سبزوار دیار، دانشمندان دین، دیار سربداران و خطه ی علمای بزرگ و مبارزان و فرماندهان شاخص، شجاع و دلاوری بوده که در طول قرون گذشته تا کنون جز برجسته ترین هاست.

این فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) افزود: رشادت های جوانان و شهدای این خطه، درخت پربار انقلاب را پر ثمر کرده است.

سردار شکرالهی با اشاره به اینکه پس از دوران دفاع مقدس، قدرت دفاعی و نظامی کشور به نقطه اوج خود رسید، ادامه داد: علم و دانش سبب ساز قدرت است، برای قدرت کشور باید در عرصه های مختلف نظامی، فرهنگی، علمی و… پیشرو بود.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران افزود: پیشرفت در عرصه های سخت افزاری از دستاوردهای نظام کشور، حتی به اذعان دشمنان ما است و امروز جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای از عزت رسیده که به عنوان یک قدرت منطقه ای، شناخته شده است و علیرغم هجمه های وارد به نظام، کشور به عنوان یک قدرت بلامنازع است و دشمنان نیز آن را پذیرفته اند.

سردار شکرالهی افزود: نگرانی و عناد دشمن از پیشرفت‌ها،  اقتدار و صلابت همه‌جانبه نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است لذا آنها به دنبال کند کردن این حرکت هستند.

سردار پاسدار اصغر شکراللهی شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای دانشجوی شهرستان سبزوار اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به مرحله بالایی از قدرت بازدارندگی رسیده اند و این وحشت در دل دشمن انداخته است.

وی افزود: به برکت انقلاب، نظام اسلامی ما به مفهوم واقعی به استقلال یافته و به مرحله ای رسیده که به عنوان یک قدرت منطقه ای حرف هایی برای گفتن دارد و دشمنان چاره ای جز پذیرفتن این قدرت را ندارند.

 

این فرمانده پیشین سپاه با اشاره به سیاست ها و سه راهبرد نظام جمهوری اسلامی پس از دوران دفاع مقدس، گفت: راهبرد اساسی قدرت سازی، پشتوانه پیمان سازی با کشورهایی که تصمیم به ایستادگی در مقابل جهان تک قطبی دارند و راهبرد استقامت و پایداری در مسیر انقلاب اسلامی از این موارد است.

سردار شکراللهی اظهار داشت: راهبرد اول قدرت سازی پس از دوران دفاع مقدس در جنگ سخت برابر استکبار بوده است با این گفتمان که در جهان معاصر برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشی باید قدرت سازی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی ایجاد کرد.

سردار شکراللهی افزود: در دوران دفاع مقدس که انقلاب در تقابل با قدرت نظامی شرق و غرب بود، مقرر شد هیچ کشوری به ایران اسلحه نفروشد اما ایران امروز به جایی رسیده است که همان دشمنان می گویند هیچ کشوری نباید از ایران سلاح بخرد.

وی با اشاره توفیق کشور در این حوزه ادامه داد: اما در عرصه اقتصادی در ۲ بعد عقب ماندگی هایی وجود دارد که ناشی از تحریم های ظالمانه و کم کاری و بی کفایتی برخی مسوولان دولت های گذشته است که به پیام های رهبر معظم انقلاب در بعد اقتصاد مقاومتی توجه کافی نکردند.

سردار شکراللهی افزود: در حوزه فرهنگی یک تحول بزرگ با انقلاب اسلامی ایجاد شد و نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی در غرب آسیا، آفریقا و کشورهای اسلامی گسترش یافت اما در بُعد سخت و نرم افزاری فرهنگی عقب ماندگی هایی وجود دارد.

این فرمانده پبشین سپاه تصریح کرد: وقایع اخیر کشور ناشی از اقداماتی بود که دشمن در طول ۲ دهه گذشته در عرصه فرهنگی علیه انقلاب اسلامی و جوانان این مرز بوم انجام داد و این حوادث شمه ای از خروجی فعالیت های فرهنگی و تهاجم دشمن در جنگ شناختی علیه انقلاب بود.

سردار شکراللهی با بیان اینکه دشمن از طریق شبکه های مجازی وارد معرکه شده است، افزود: در جنگ شناختی به سبب بهره گیری از رسانه های غربی آنقدر اراده افراد تحت سیطره دشمن قرار می گیرد که نمی توانند درست تجزیه و تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم که دشمنان در برابر راهبردهای جمهوری اسلامی، بیکار ننشسته اند و سازمان های جاسوسی آنان راهبرد جدیدی تعریف کرده اند که یکی از موارد آن جنگ ترکیبی شامل شناختی، تهاجم فرهنگی، نفوذ و بی ثبات سازی برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی است.