عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی در مسیر بالندگی و نشاط دانشگاه است/کار برای دانشجو، سرلوحه امور این معاونت است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: عملکرد حوزه فرهنگی اجتماعی در مسیر بالندگی و نشاط محیط دانشگاه است.

حجت الاسلام دکتر رضا کشاورز در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها زمینه ساز ایجاد بسترهای مناسب جهت اجرای غعالیت های آموزشی و علمی است.

این استاد دانشگاه  اظهار داشت: رسالت اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، شناساندن و ارتقای سطح فرهنگ دانشجویان در عرصه‌های هنری، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و درنتیجه، ارتقای سطح فرهنگ شهر و جامعه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تشریح رویکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال تحصیلی جدید، افزود: به همین منظور، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری، رویکرد اصلی فعالیت‌های خود را دانشجو محور قرار داده و کار برای دانشجو، سرلوحه امور این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ در فضای دانشگاه به منزله اکسیژن است تصریح داشت: داشتن مسئولیت اجتماعی، فرهنگ پذیری و مهارت آموزی نیز از جمله اهداف تربیتی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها برای دانشجویان است

حجت الاسلام کشاورز یاد آور شد: بی شک فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و انجام مراسم و مناسبت ها باعث شادابی، پویایی و طراوت دانشجویان و ایجاد فضای سلامت در محیط می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ، بر ضرورت توجه و تمرکز بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان تاکید کرد و گفت: انجام این گونه برنامه‌ها، در کنار کوشش‌های علمی و پژوهشی منتهی به رشد بیشتر دانشجویان می‌شود.

حجت الاسلام کشاورز عنوان کرد: مبنای تقاضای کار در معاونت فرهنگی و اجتماعی، دانشجویی است و غالب فعالیت‌ها منطبق با خواست و نیاز دانشجویان طراحی و اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: همچنین تقویت و توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی و تشویق دانشجویان جهت شرکت در این انجمن‌ها توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، فرصت مغتنمی برای دانشجوها است تا به رشد علمی خود در فضای مشارکتی و تبادل‌نظر دست یابند.

دکتر کشاورز با اشاره به دیگر فعالیت‌های این معاونت، اظهار کرد: صدور مجوز و حمایت از سلیقه‌های گوناگون در چاپ نشریات دانشجویی و نیز کمک به تشکل‌های اسلامی دانشگاه و تشویق دانشجویان علاقه‌مند به حضور در این حوزه، از دیگر محورهای اصلی فعالیت در این معاونت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در خاتمه با تاکید بر اینکه دانشجو باید در کنار دغدغه های آموزشی و علمی خود به مباحث و فعالیت های فرهنگی نیز توجه خاص داشته باشد، خاطرنشان کرد: نیاز است دانشجویان در کنار رسیدگی به مباحث آموزشی و پژوهشی، توجه به مسائل فرهنگی را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم در مسیر بالندگی و پویایی دانشگاه گام برداریم.