آیین تجلیل از دکتر شهابی مدیر تربیت بدنی دانشگاه و روانشناس تیم دارت جوانان ایران(نایب قهرمان مسابقات جهانی ژاپن) با حضور مسولان دانشگاه و شهرستان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم گفت: باعث افتخار جامعه ورزشی شهرستان و دانشگاه حکیم سبزواری است که عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان روانشناس تیم ملی دارت به همراه این تیم توانست به مقام نائب قهرمانی مسابقات جهانی دست پیدا کند.
دکتر جواد حدادنیا افزود: بی شک حضور دکتر شهابی و فعالیت وی نقش موثری در ارتقای رتبه جهانی ایران از رتبه ۱۴ جهانی به رتبه ۲ جهان در ورزش دارت داشته است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه حکیم سبزواری با فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن ورزشی دارت، گفت: برطبق این تفاهم نامه قرار است پژوهشکده ای ویژه ورزش دارت در دانشگاه ایجاد شود.
وی بر نهادینه شدن ورزش در دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل بالایی که در دانشگاه حکیم سبزواری و دانشکده تربیت بدنی دانشگاه چه در بحث اعضای هیت علمی و چه در دانشجویان وجود دارد، قرار بر این شد که دانشگاه به عنوان یکی از ارکان علمی و پژوهشی انجمن دارت به مباحث این ورزش ورود پیدا کند.
دکتر حدادنیا با تاکید بر اینکه دانشگاه حکیم سبزواری همواره اهتمام ویژه ای در بحث تربیت بدنی داشته است، ادامه داد: در چند سال اخیر در دانشگاه حکیم سبزواری در بعد ورزش قهرمانی و ورزش های همگانی کارهای خوبی صورت گرفته و موفقیت های چشمگیری نیز در حوزه ورزش های دانشجویی درسطح کشور بدست آمده است.
دکتر حدادنیا از اضافه شدن یک سالن ورزشی تا پایان سال به جمع اماکن ورزشی دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: امسال دانشگاه حکیم سبزواری مرز ۱۱ هزار دانشجو را گذراند و خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری نیازمبرم به برنامه ریزی برای ارتقای فعالیت های ورزشی خود دارد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با یادآوری اینکه دانشگاه متولی ورزش جوانان دانشگاهی و اداره تربیت بدنی به عنوان متولی ورزش شهر باید ارتباط تنگاتنگ داشته باشند، عنوان کرد: برای اینکه ورزش سبزوار به جایگاه واقعی خود در سطح کشور دست پیدا کند نیاز به اتحاد، همدلی و تلاش و از خودگذشتگی بین مسئولین امر و ورزشکاران داریم.

لازم به یاداوری است در ۲۱ امین دوره مسابقات جهانی دارت که در شهر کوبه ژاپن برگزار شد ، تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران که دکتر شهابی را به عنوان روانشناس با خود به همراه داشت، برای اولین بار در تاریخ دارت ایران به مقام دومی جهان در بخش جوانان دست یافت.
این موفقیت در شرایطی حاصل شد که بزرگان دارت جهان همچون هلند، ایرلند، روسیه، ترکیه، استرالیا در این رقابت ها حضور داشتند.