دکتر حسن ساقی، دانشیار و عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری، فعالیت های پژوهشی خود را در فرصت مطالعاتی از ژانویه ۲۰۲۰ در Aalto University در شهر هلسینکی فنلاند در دانشکده مهندسی دریا و زیر نظر پروفسور Spyros Hirdaris شروع کرده اند.

دکتر ساقی در شرح  فعالیت­ های خود در این فرصت تحقیقاتی به روابط عمومی دانشگاه گفت: عمده فعالیت های بنده  انجام تحقیق و پژوهش، همکاری با دانشجویان دکتری به عنوان استاد راهنمای دوم و نیز تدریس دروس تخصصی شامل درس دینامیک سیالات محاسباتی و …. بوده که در حال حاضر علاوه بر انجام پژوهش، به عنوان استاد راهنمای دوم یکی از دانشجویان دکتری، با این گروه همکاری دارم.

عضو هیات علمی گروه عمران دانشگاه حکیم سبزواری افزود: عمده زمینه ­های پژوهشی اینجانب در طی همکاری با این دانشگاه شامل موارد زیر است:

  • استفاده از روشهای مناسب جهت کنترل پدیده اسلاشینگ در مخازن، شامل استفاده از بافل های مشبک و انعطاف پذیر و بهینه سازی سیستم در جهت مقابله با این پدیده.
  • بهینه سازی انواع موجشکن با مشخصات هندسی مختلف و نیز انواع موجشکن صلب و متخلخل جهت ایجاد مناطقی امن در محدوده اسکله.
  • بررسی اثرات پدیده اسلاشینگ بر عملکرد مخازن شناور و ارائه راهکارهایی جهت کاهش اثرات این پدیده.
  • بررسی اثرات پدیده اسلاشینگ بر روی عملکرد کشتی­ های حمل سوخت با در نظر گرفتن اثرات اندرکنشی حرکت کشتی و پدیده اسلاشینگ
  • مدلسازی جریانهای سطح آزاد برای حالت های مختلف شامل جریان­های رسوبی (مقاله چاپ شده در زیر).

 

وی خاطر نشان کرد:  در مدت حضور در این Aalto University (در حدود ۳ ماه تاکنون) مقاله زیر توسط من و همکاران چاپ و تعدادی نیز تهیه و در حال ارسال به مجلات معتبر جهت چاپ است:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1001627920300056

 

لازم به ذکر است این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه­های فنی این کشور بوده که در رنکینگ جهانی در رتبه ۱۰۸ و در بعضی از رشته­ها (به عنوان مثال در رشته معماری) دارای رنکینگ زیر ۱۰ است.