مدیر گروه ژئومورفولوژی و آب و هواشناسی دانشگاه حکیم سبزواری از مجهز شدن آزمایشگاه جغرافیای طبیعی این دانشگاه به تجهیزات پیشرفته آموزشی و پژوهشی آزمایشگاهی خبر داد.

 دکتر حامد ادب در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: امروزه آزمایشگاه‌های مجهز و فعال در مراکز دانشگاهی نقش مهمی در رشد مهارت‌های علمی و عملی دانشجویان جهت ورود به کسب‌وکار نافع دارد.
 وی افزود: با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص ایجاد آزمایشگاه ها و با عنایت به وجود رشته‌های آب و هواشناسی و ژئومرفولوژی در مقطع دکتری، طرح توجیهی ایجاد و تجهیز آزمایشگاه جغرافیای طبیعی در سال ۱۳۹۴ تهیه و ابلاغ شد.

 دکتر ادب با اشاره به حمایت‌های ویژه رئیس دانشگاه و معاونین پژوهشی و آموزشی، در تجهیز آزمایشگاه ها، یادآور شد: خرید تجهیزات در سال جاری از رشد ۷۰ درصدی نسبت به سال‌های پیشین برخوردار بود.
 مدیر گروه مدیر گروه ژئومورفولوژی و آب و هواشناسی دانشگاه حکیم سبزواری  ادامه داد: هم اکنون آزمایشگاه جغرافیای طبیعی با تجهیزات مرتبط با آب، خاک و هوا از جمله دستگاه های PMS،  PR2، Automatic cone micro-penetrometer در حال بهره برداری می باشد.

 دکتر ادب با اشاره به اینکه در سال جاری و با توجه به هدف‌گذاری تجهیزات، خرید یک دستگاه سنجنده هایپراسپکترال در حال انجام است، افزود: با نصب و راه اندازی این سنجنده امکان نقشه برداری محدود با کاربردهای زمین شناسی، خاک شناسی، پوشش گیاهی و شناسایی آفات فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: سایر تجهیزات مورد نیاز به مرور و با حمایت های مسئولین دانشگاه خریداری خواهد شد.