🔸رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در نشست معرفی توانمندی های دانشگاه های شهرستان، گفت: انتخاب رشته تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها برای بسیاری از داوطلبان دشوارتر از آزمون سراسری به نظر می رسد زیرا این انتخاب مسیر زندگی آنان را در آینده تعیین می کند.

🔸دکتر جواد حدادنیا با اشاره به اینکه دنیای امروز آموزش عالی،دنیای رشته هاست، افزود: یکی از دغدغه های اصلی داوطلبین کنکور انتخاب درست رشته تحصیلی است که به واقع آینده فرد در گرو این انتخاب است.

🔸وی برگزاری این نشست و همایش انتخاب رشته کنکور در روزهای آینده  را در راستای بالابردن  بینش و آگاهی  مشاوران تحصیلی و خانواده ها نسبت به پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه های شهرستان عنوان کرد و تصریح داشت:  برآنیم تا با برگزاری این همایش ها  تا حد زیادی دغدغه ها و نگرانی های داوطلبین و والدین ایشان را در انتخاب درست رشته تحصیلی  برطرف سازیم.

🔸دکتر حدادنیا در ادامه خطاب به مشاورین تحصیلی حاضر در جمع، یادآور شد: امر مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته داوطلبان امری بسیار خطیر است و ما به عنوان جامعه دانشگاهی شهرستان از شما مشاوران و دست اندرکاران این امر می خواهیم در مشاوره و راهنمایی داوطلبان دقت کنید.

🔸رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با عنوان اینکه مشاوران امر انتخاب رشته رسالت دارند داوطلب را با مشکلات و مصایب زندگی در خارج شهر خود آشنا کنند، تاکید کرد: انتخاب صحیح و آگاهانه رشته تحصیلی و دانشگاه، متناسب با علایق و توانمندی های داوطلب، تنها با علم به تمامی جوانب، شرایط و شناخت مناسب نسبت به رشته ها و فضای علمی، صنعتی، فرهنگی دانشگاه ها میسر می شود.

🔸وی همچنین یاد آور شد:امسال ۹۰۰هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه ها و مراکز عالی در کنکور سراسری شرکت داشتند در حالی که ظرفیت صندلی های خالی اعلام شده دانشگاه ها یک میلیون و ۲۸۰هزار صندلی است.

🔸دکتر حدادنیا افزود: این تعداد ظرفیت ممکن است  این تصور را در  اذهان ایجاد کند که هر داوطلب شرکت در کنکور  وارد دانشگاه خواهد شد و این تفکر  خود سبب ایجاد حاشیه ی امنیتی کاذب برای داوطلب می شود.

🔸رئیس دانشگاه ابراز داشت: باید بدانید از این ۹۰۰هزار نفر تنها ۶۰ هزار داوطلب دانشگاه دولتی و به اصلاح شهریه نپرداز هستند و بنابراین رقابت تنگاتنگی و فشرده ای در کشور جهت تسخیر این ۶۰ هزار صندلی وجود دارد  زیرا تمامی داوطلبین تمایل دارند به سمت شهریه نپرداختن برود.

🔸دکتر حدادنیا در ادامه با اشاره به اینکه سبزوار شهری دانشگاهی است و از جمعیت ۲۴۰هزار نفری سبزوار بالغ بر۴۰ هزار نفر دانشجو هستند ، خاطر نشان کرد: یعنی در سبزوار  به ازای هر ۶ نفر ما یک دانشجو داریم.

🔸وی افزود: با توجه به این ظرفیت فوق العاده و توانمندی دانشگاهی موجود در شهرستان،گاها دیده می شود این شهر و ظرفیت هایش مورد کم مهری مشاورین و والدین قرار می گیرد و این غفلت در بسیاری از مواقع ضربه ای جبران ناپذیر به آینده جوانان این شهرستان وارد می کند.

🔸وی در خاتمه سخنانش از مشاورین تحصیلی خواست با شناخت خوب و آگاهی نسبت به ظرفیت های دانشگاه های  شهرستان در امر راهنمایی داوطلبین کنکور و جهت دهی درست سرمایه های انسانی آینده سبزوار کوشا باشند.

🔸گفتنی است در ابتدای این نشست دکتر بینش، رئیس آموزش و پرورش شهرستان طی سخنانی به واکاوی  موارد و مسایلی که مشاورین تحصیلی باید در امر انتخاب رشته داوطلبین کنکور در نظر داشته باشند پرداخت و در ادامه روسای دانشگاه های آزاد اسلامی، تربیت معلم، پیام نور و مسولین دانشگاه های علوم پزشکی و فن اوری های نوین و معاون آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری  طی سخنانی و با ارایه اسلاید و فیلم به تبیین و معرفی توانمندی های مراکز دانشگاهی شهرستان برای حضار پرداختند.