نشست خبری رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اصحاب رسانه بازتاب خوبی در رسانه های کشوری داشته است که در ادامه می توانید چند نمونه از این بازتاب ها را مشاهده کنید:
 
 خبرگزای ایسنا
 رشد بیش از ۷ برابری نشریات دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه نشریات در شکوفایی استعدادهای دانشجویان موثر است، گفت: نشریات این دانشگاه نسبت به سال ۹۲ بیش از ۷ برابر رشد داشته است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان جواد حدادنیا شامگاه گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال ۹۲ نشریات دانشجویی هفت عدد  بود که هم اکنون  به ۵۱ نشریه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری با جذب  ۷۳ عضو هیات علمی طی سه سال گذشته یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور در این زمینه است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی دانشگاه نیز از هشت کرسی در سال ۹۲ به ۱۸ جلسه در سال ۹۶ رسیده است.
حدادنیا گفت: در سال جاری ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار به  دانشگاه حکیم  اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش دارد.
وی افزود: ۱۴درصد این اعتبار حوزه پژوهش اختصاص یافت در حالیکه در چهار سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه کمتر از یک درصد بود.
حدادنیا عنوان کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافته که در طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارای ردیف اعتباری شامل توسعه دانشکده علوم پایه، خوابگاه دانشجویی وسلف و سرویس می‌شود.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه ۲۰۰ هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های اروپایی از جمله لیون، پاریس ۱۳ فرانسه، تورین ایتالیا و شرکت‌های اروپایی منعقد کرده است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۱۰ دانشکده است.
لینک خبر
http://khorasan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=122216
 

خبرگزاری ایرنا

اختصاص ۱۴ درصد اعتبار دانشگاه حکیم سبزواری به پژوهش

سبزوار- ایرنا- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اعتبار امسال این دانشگاه با رشد ۱۸ درصدی معادل ۷۲۰ میلیارد ریال است که ۱۴ درصد آن به حوزه پژوهش اختصاص یافت.

 
به گزارش ایرنا، جواد حدادنیا دوشنبه شب در نشست خبری افزود: اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در سال ۹۲ حدود یک درصد بود.
وی اظهار کرد: همچنین در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافته که در طرح های عمرانی نیمه تمام هزینه می شود.
وی گفت: سه طرح توسعه دانشکده علوم پایه، خوابگاه دانشجویی و سالن غذا خوری مهمترین طرحهای نیمه تمام دانشگاه حکیم سبزواری در ردیف اعتباری هستند که پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد دارند.
حدادنیا افزود: این دانشگاه در زمینه جذب هیات علمی از دانشگاه های پیشرو کشور است بطوریکه در سه سال گذشته ۷۳ عضو هیات علمی جذب کرده است.
وی با اشاره به رشد نشریات دانشجویی نیز اظهار کرد: تعداد نشریات دانشجویی این دانشگاه از هفت نشریه در سال ۹۲ به ۵۱ نشریه در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیز از هشت کرسی در سال ۹۲ به ۱۸ جلسه در سال ۹۶ رسیده است.
حدادنیا با اشاره به دیپلماسی فعال علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه ۲۰۰ هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاههای اروپایی از جمله لیون، پاریس ۱۳ فرانسه، تورین ایتالیا و شرکتهای اروپایی منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر شهرستان سبزوار در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است، افزود: دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی دارد در هر نیمسال تحصیلی برای مفاخر شهرستان به ویژه بزرگانی که در قید حیات هستند مراسم بزرگداشت برگزار کند.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۱۰ دانشکده است.
لینک خبر:
. http://www.irna.ir/rkhorasan/fa/News/82647437

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد؛
ساخت سریال «حکیم سبزواری» با همکاری دانشگاه سبزوار
 
سبزوار- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از ساخت سریال «حکیم سبزواری» با همکاری این دانشگاه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، جواد حدادنیا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پیگیری برای ساخت سریال حکیم سبزواری با همکاری  این دانشگاه ادامه دارد و امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.
وی افزود: سبزوار دارای نخبگان مذهبی، فرهنگی، علمی زیادی است که تا وقتی که این نخبگان در قید حیات هستند آنان را باید به مردم معرفی کرد، بنابراین پیشنهاد طرح «زنده‌ستایی» جهت تکریم و معرفی نخبگان شهر به «شورای فرهنگ عمومی» خراسان رضوی ارائه شده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به تلاش برای ارتقاء رتبه این دانشگاه گفت: دانشگاه حکیم سبزواری بیشترین جذب سرانه هیئت علمی در بین مجموعه دانشگاه های کشور دارد به صورتی که در چهار سال اخیر ۷۳ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب شده اند.
لینک خبر:
http://www.mehrnews.com/news/4073391/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AD%DA%A9%DB%8C%D9%85-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%88%D8%A7%D8%B1

خبرگزاری فارس

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری مطرح کرد

اختصاص ۸ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به دانشگاه حکیم سبزواری/ ساخت سریال حکیم حاج ملاهادی سبزواری با همکاری این دانشگاه

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۸۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به این دانشگاه اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه جذب شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، جواد حدادنیا شامگاه دوشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۶ دانشگاه برتر کشور در عرصه دیپلماسی علمی قرار دارد، اظهار داشت: در تفاهمنامه‌های بین‌المللی کیفیت و تضمین اجرایی مورد توجه دانشگاه است و دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان محدودیت دانشگاه‌ها در زمینه پیوست اجرایی در تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد بین‌المللی با دانشگاه‌های لیون فرانسه، پاریس ۱۳ و ایتالیا، افزود: به زودی دو نفر از اساتید برجسته دانشگاه ایتالیا در دانشگاه حکیم سبزواری حضور می‌یابند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، دیپلماسی علم و فناوری را گفتار غالب در دنیا دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه آموزش دانشجویان است و برقراری ارتباط با دانشگاه مطرح دنیا در افزایش کیفیت آموزشی نقش مهمی به دنبال دارد.
حدادنیا با بیان اینکه در سال ۹۲ هفت نشریه دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به فعالیت بوده است، گفت: در حال حاضر تعداد نشریات دانشجویی به ۵۱ نشریه فعال در این دانشگاه افزایش یافته است و طی دو سال اخیر محتوای نشریات بازنگری نمی‌شود بلکه مسئولیت انتشار مطالب نشریات برعهده دارد.
وی با اشاره به لزوم افزایش ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، افزود: در سال ۹۲ حدود ۸ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه حکیم سبزواری تشکیل شده بود ولی طی چهار سال اخیر تاکنون ۱۷ کرسی‌اندیشی تشکیل شده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: در این دانشگاه به هیچ عنوان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مخالف نشده است و برخی از تشکل‌های دانشجویی نسبت به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی خلاف اساسنامه‌های خود عمل می‌کنند.
حدادنیا، دانشگاه حکیم سبزواری را یکی از دانشگاه‌های موفق در بخش جذب اعتبارات عنوان کرد و گفت: طی سال جاری اعتبارات دانشگاه حکیم سبزواری نسبت به گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.
وی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۸۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به دانشگاه حکیم سبزواری اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه جذب شده است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه با وجود کمبود مالی بیشترین سرانه هیات علمی جذب شده است، بیان کرد: طی چهار سال اخیر ۷۳ نفر عضو هیات علمی این دانشگاه جذب شده‌اند و در حال حاضر ۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به فعالیت هستند.
حدادنیا با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی در دانشگاه حکیم سبزواری، متذکر شد: به زودی دو سالن جدید به مجموعه این دانشگاه اضافه می‌شود.
وی بیان اینکه در گذشته اعتبارات پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری یک درصد مجموع اعتبارات است، گفت: در حال حاضر ۱۴ درصد اعتبارات دانشگاه به حوزه پژوهشی اختصاص یافته است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از ساخت سریال حکیم حاج ملاهادی سبزواری با همکاری این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: تاکنون پاسخی از سوی کارگردان برای ساخت این سریال دریافت نشده است.
لینک خبر http://www.farsnews.com/13960607000258