همایش ملی “بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران” با مشارکت  استانداری خراسان رضوی در فرودین ماه ۹۶ به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

دبیر این همایش در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: همایش ملی  “بررسی راهکارهای مدیریت توسعه کارآفرینی روستایی در ایران” ۳۰ فرودین ماه ۹۶ با مدیریت اجرایی دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزورای  برگزار خواهد شد .

دکتر محمد جواد صفایی با اشاره به اعلام فراخوان ارسال مقالات به این همایش طی هفته گذشته، تصریح کرد: شرکت کنندگان تا ۱۵ اسفندماه سال جاری  فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

 عضو هیات علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری و روستایی دانشگاه حکیم سبزورای زمان اعلام نتایج داوری مقالات را ۲۵ اسفندماه ۹۵ و آخرین زمان ثبت نام جهت حضور در همایش را ۲۰ فروردین ماه ۹۶اعلام کرد.

دکتر صفایی در ادامه با اشاره به محورهای ده گانه این همایش، خاطرنشان کرد: محورهای  همایش شامل  کارآفرینی و  کشاورزی، کارآفرینی و گردشگری روستایی، کارآفرینی صنایع روستایی، کارآفرینی زنان روستایی، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در توسعه کارآفرینی روستایی،کارآفرینی روستایی و خودکفایی دهیاری ها، رویکردها و نظریه های توسعه کارآفرینی روستایی  و تجارب جهانی،سیاست ها و راهبردهای توسعه کارآفرینی روستایی، موانع و چالش های توسعه کارآفرینی روستایی در ایران و آینده توسعه کارآفرینی روستایی در ایران می باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی فرصتها و مزیتهای موجود در روستاهای کشور در راستای کارآفرینی و رونق کسب و کار، بررسی سیاست ها، راهبردها و موانع و چالش های توسعه کارآفرینی در روستاهای ایران عنوان کرد و یادآور شد: روستاهای ایران مملو از فرصت های پر جاذبه ای هستند که کشف و بهره‌برداری به‌موقع از این فرصت‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای جدید، می‌تواند مزایای اقتصادی چشمگیری برای  اقتصاد روستائیان و همچنین اقتصاد کشور به همراه آورد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این همایش و ثبت نام در همایش و ارسال مقالات  می توانند به سایت همایش به آدرسhttp://cnf.hsu.ac.ir/rur_en/fa/ مراجعه فرمایند.

r_1_161229205518