برگزاري مراسم گراميداشت هفته پژوهش

مراسم گراميداشت هفته پژوهش و تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه هاي مختلف، دوشنبه شب ۲۵ آذر ماه با حضور جمع کثيري از مسئولان، اعضاي هيأت علمي، پژوهشگران برتر دانشگاه و دانشجويان در تالار استاد شريعتي برگزار شد.

در ابتدا مجري مراسم، آقاي دکتر دلبري، ضمن عرض خير مقدم به حاضران، انتصاب آقاي دکتر حدادنيا به عنوان رئيس جديد دانشگاه را تبريک گفته و شروع به کار ايشان را به عنوان يکي از پژوهشگران کوشاي دانشگاه همزمان با هفته پژوهش به فال نيک گرفت.

سپس آقاي دکتر امين طوسي، مدير فناوري و اطلاعات دانشگاه به ارائه گزارشي از عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه فناوري اطلاعات دانشگاه از ابعاد کمي و کيفي پرداخت و ابراز اميدواري کرد که با گشايش اعتبارات مالي، خدمات رساني اين حوزه خصوصاً از بعد نرم افزاري به دانشجويان، اعضاي هيأت علمي و کارکنان توسعه يابد.

دکتر کروجي، مدير کارآفريني و ارتباط با صنعت دانشگاه نيز به عنوان سخنران بعدي مراسم با اشاره به آيين نامه هاي وزارت متبوع در خصوص صرف هزينه براي حرفه آموزي فارغ التحصيلان دانشگاه ها، انقباض بودجه و تنگناهاي مالي را عاملي در جهت عدم امکان برنامه ريزي در اين خصوص دانست و ابراز اميدواري کرد که با وجود تمام اين مشکلات با برگزاري دوره هاي ساماندهي و دوره هاي آموزشي همانند دوره بازرسي جوش، حتي الامکان اين موانع برطرف شود.

سپس دکتر حسيني کاخک، مدير پژوهشي دانشگاه با تشکر از همکارانيکه در برگزاري اين مراسم نقش داشتند، از دانشجويان خواست که در کنار اعضاي هيأت علمي و پژوهشگران دانشگاه، به ارائه طرح هاي تحقيقاتي و پژوهش هاي کاربردي خود بيش از پيش توجه نموده تا از لحاظ مالي نيز حتي الامکان حمايت بيشتر شوند.

دکتر حسيني تعداد کتب آماده چاپ از اساتيد دانشگاه و همچنين استفاده روزافزون دانشجويان را از پايگاه هاي علمي و پژوهشي، به عنوان شاخصي از ارتقاي دانشگاه نام برد و ابراز اميدواري کرد که در صورت وجود اعتبار، اين شاخص ها رشد و ارتقا يابد.

رئيس جديد دانشگاه نيز به عنوان آخرين سخنران مراسم، ضمن عرض خير مقدم به اساتيد و خانواده هاي محترمشان و دانشجويان حاضر در سالن، هفته پژوهش و فناوري و همچنين ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامي داشت.

دکتر حدادنيا، وجود دانشگاه حکيم سبزواري را به عنوان دومين دانشگاه و قطب علمي بزرگ خراسان رضوي، افتخاري براي منطقه و شهر سبزوار دانست و رسيدن به اين درجه از اعتبار را مرهون تلاش يکايک اعضاي دانشگاه از مسئولان، کارکنان، اساتيد و دانشجويان برشمرد.

رئيس دانشگاه همچنين با قدرداني از جناب آقاي دکتر محمديان، تجارب ارزنده و تلاش شبانه روزي ايشان را ستودني و از خداوند متعال براي وي آروزي تندرستي و سعادت نمود.

دکتر حدادنيا، استادان و دانشجويان را پرچمدار تحقيق و پژوهش دانست و ابراز اميدواري کرد که با تلاش مضاعف، دانشگاه از لحاظ کيفي نيز ارتقا يافته و با برنامه ريزي کوتاه مدت و بلند مدت و عملياتي در شاخص هاي مختلف رتبه هاي برتر را کسب نماييم.

رئيس دانشگاه حکيم سبزواري با اشاره به بيانات وزير محترم علوم در خصوص قانون پنجم توسعه (ماده ۲۰)، سال آينده آموزشي را سالي سخت از لحاظ اعتبارات مالي برشمرد و درآمدزايي و مديريت هزينه را از اولويت هاي دانشگاه ها دانست.

وي همچنين تشکيل ستادهاي نظارتي در دانشکده ها جهت تصميم گيري و اتخاذ سياست هاي راهبردي را از اهم امور دانست و در انتها ابراز اميدواري کرد که با تلاش بيشتر و همدلي و همياري تمام ارکان دانشگاه، رتبه علمي و پژوهشي به زير رقم ۲۰ برسد.

پس از سخنان رياست دانشگاه مراسم تجليل از پژوهشگران برتر در حوزه هاي مختلف برگزار و از ايشان به نحو مقتضي با اهداي لوح تقدير، قدرداني به عمل آمد.

* * * * *

پژوهشگران برتر دانشگاه در سال ۱۳۹۲

* * *

از دانشکده ادبيات و علوم انساني: آقاي دکتر مهيار علوي مقدم                      از دانشکده رياضي و علوم کامپيوتر: آقاي دکتر عارفي جمال

از دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي: دکتر امير حسين حقيقي                    از دانشکده مهندسي نفت و پتروشيمي: مهندس احسان اسماعيل نژاد

از دانشکده مهندسي معماري و شهرسازي: آقاي دکتر شهاب عباس زاده         از دانشکده جغرافيا و علوم محيطي: آقاي دکتر شهرام بهرامي

از دانشکده علوم پايه: آقاي دکتر رضا طيبي                                            از دانشکده مهندسي برق و کاپيوتر: دکتر جواد حدادنيا

از دانشکده الهيات و معارف اسلامي: دکتر مجيدي                                    از دانشکده فني و مهندسي: دکتر غلامرضا ابراهيمي

از مرکز پژوهشي-جغرافيايي : دکتر قدرتي                                            کارشناس برتر پژوهشي: دکتر حسن نودهي

دانشجوي برتر در مقطع کارشناسي علوم پايه: خانم سمانه صديق اشرفي         دانشجوي برتر در مقطع کارشناسي مهندسي: آقاي رضا بصيري امين

دانشجوي برتر در مقطع کارشناسي ارشد علوم انساني: خانم فرشته صفاري      دانشجوي برتر در مقطع کارشناسي ارشد مهندسي: آقاي امين ايماني

دانشجوي برتر در مقطع دکتري مهندسي: آقاي خسرو رضايي                      دانشجوي برتر در مقطع دکتري علوم انساني: آقاي جواد صديقي ليقوان

* * * * *

گزارش تصويري مراسم:

IMG_3271   IMG_3279

IMG_3286   IMG_3293

IMG_3306   IMG_3345

IMG_3350   IMG_3376

IMG_3394   IMG_3397

IMG_3415   IMG_3422

IMG_3424   IMG_3431

IMG_3441   IMG_3444