مدیر مرکز رشد و واحد های فناور دانشگاه حکیم سبزواری از برگزیده شدن سه طرح مرکز  رشد و یک طرح دانشگاهی جهت حضور در ” فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب  ” خبر داد.

 دکتر رضا سهیلی فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: با توجه به حضور مرکزرشد واحدهای فناور دانشگاه، در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۹۴ و مشارکت در فرآیند ارزیابی سطح آمادگی فناوری TRL، با اعلام دبیرخانه ستاد فن بازار ، سه طرح از مرکز رشد و یک طرح دانشگاهی به شرح زیر در زمره طرحهای ” با قابلیت تجاری سازی و جذب سرمایه گذار” طبقه بندی شده و جهت ارایه در نمایشگاه  ” فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب” کشور در منطقه آزاد انزلی انتخاب شدند.

وی افزود: طرحهای مرکز رشد دانشگاه عبارتند از طرحی از شرکت هوشمند سازان داده پرداز نوین انرژی با ایده  با عنوان “طراحی و اجرای سیستم اتوماسیون و کنترل ازراه دور شبکه های تولید ، انتقال وتوزیع برق”، ایده “دوگانه سوزکردن ( ترکیب گاز طبیعی و گازوییل ) موتورهای دیزلی” از شرکت بهین انرژی حکیم اسرار و  ایده “کنترل روشنایی و لامپها به صورت هوشمند با نرم افزار اندروید”  شرکت آریا صنعت هوشمند اسپاد.

دکتر سهیلی فرد همچنین طرح  “تولید رباتیک فرش ماشینی به روش تافتینگ” که توسط دکتر اسماعیل لگزیان و علی فرهمند را به عنوان طرح دانشگاهی این مرکز جهت شرکت در ” فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب  کشور” عنوان کرد.

گفتنی است نمایشگاه ” فن بازار دستاوردهای فناورانه منتخب ” با توجه به اهمیت جذب سرمایه گذار در تجاری سازی فناوری و ظرفیتهای موجود در مناطق آزاد کشور، در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ازتاریخ ۱۳۹۵/۶/۳ لغایت ۱۳۹۵/۶/۵ در مجتمع نمایشگاهی منطقه ‌آزاد تجاری صنعتی انزلی بر گزار خواهد شد . در این فن بازار علاوه بر سرمایه گذاران  بخش دولتی و خصوصی و بانک ها ، ارزیابان و رابطان فناوری نیز حضور داشته و زمینه انجام مذاکرات نیز فراهم خواهد بود.