کتاب “باغ باقی” با موضوع داستان – خاطره از کارمندان ایثارگر و خانواده های شهدای منتسب به کارمندان دانشگاه حکیم سبزواری، همزمان با هفته دفاع مقدس سه شنبه شب با حضور مسئولان، امام جمعه و فرمانده سپاه سبزوار، مسئولین شهری و دانشگاه در نگارستان آفرین دانشگاه حکیم سبزورای رونمایی شد.

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم گفت: این کتاب شامل ۳۳ خاطره از ۲۷ رزمنده و همکاران منتسب به خانواده شهداست که در مدت سه سال به رشته تحریر درآمد.

دکترجواد حدادنیا افزود: این کتاب بیان رشادت و مردانگی قهرمانانی است که واقعیت تاریخ بودند و تاریخ دفاع مقدس را با شجاعت و رشادت خود رقم زدند.

امام جمعه سبزوار نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز امنیت، اقتدار و پیشرفتهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مرهون فرهنگ دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس وحدت، انسجام، حضور مردم در صحنه و پیروی از ولایت فقیه بود و عزت و اقتدار انقلاب با حفظ این ارزشها تداوم می یابد.

گفتنی است این کتاب به قلم سیدنوراله رضوی، علی ششتمدی و الهه رامشینی در چهار بخش کارستان، سروستان، نیستان و نگارستان نوشته شده است وطراحی جلد و گرافیک کتاب  بر عهده سمانه کیوانلو بوده است.

همچنین نمایشگاه عکس دفاع مقدس نیز مربوط به ایثارگران دانشگاه حکیم سبزواری در نگارستان آفرین این شهر گشایش یافت.

در این نمایشگاه متناسب با هر داستان یا خاطره ای که در کتاب باغ باقی درج شده، پوستری طراحی شده است که در معرض تماشای عموم قرار گرفته است.