بيست و دومين سمينار جبر ايران برگزار شد

 

بيست و دومين سمينار جبر ايران با حضور محققان، پژوهشگران، اعضاي هيأت علمي و جمع کثيري از دانشجويان حوزه علوم رياضي و جبر پس از ۳ روز با برگزاري سخنراني هاي علمي و کارگاه هاي جانبي به کار خود پايان داد.

 

 در مراسم افتتاحيه اين سمينار ملي، پس از تلاوت کلام ا… مجيد، آقاي دکتر عباس محمديان، رئيس دانشگاه، ضمن عرض خير مقدم به حاضران در جلسه، به ارائه گزارش مختصري از وضعيت علمي- پژوهشي و آموزشي دانشگاه تربيت معلم و همچنين پيشينه تاريخي شهرستان سبزوار پرداخت و با اشاره به برگزاري سمينار جبر ايران در اين دانشگاه ، ابراز اميدواري نمود که به توفيق الهي همانند سنوات گذشته اين دانشگاه از برگزاري سمينارها و کنفرانس هاي ملي و بين المللي با مساعي دست اندرکاران و مسئولان اجرايي سربلند و مفتخر  بيرون آيد.

 

 سپس آقاي دکتر ملک فر، مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري و مدير کل دفتر وزارتي و مهمان ويژه سمينار، ضمن تجليل و تقدير از برگزارکنندگان و دست اندرکاران سمينار، حضور محققان، پژوهشگران و اساتيد مبرز علوم رياضي و جبر را در اين گردهمايي، مغتنم شمرد و با اشاره به جايگاه و موقعيت کم نظير ايران اسلامي در توليد علم و فناوري در گستره ي جهاني، ابراز اميدواري نمود که با تداوم نهضت توليد علم و پشتکار محققان و انديشمندان، اين جايگاه و منزلت هر روز شکوفا تر و مترقي تر گردد.

 

 در ادامه نيز، آقاي دکتر استاجي، دبير سمينار جبر ايران، به ارائه گزارش مختصري از روند برگزاري آن  از ابتداي پذيرش مقالات تا داوري و ارائه به دبيرخانه پرداخت و افزود:

 “هدف از برگزاري اين سمينار، ارائه آخرين دستاوردها و پژوهش ها در اين حوزه توسط محققان، اساتيد و دانشجويان بوده که در بدو امر با استقبال کم نظير از سوي اين عزيزان روبرو گرديد به نحوي که از ۱۵ شهريور الي پايان مهر ماه کميته علمي سمينار از ۳۵۰ نفر از داوطلبان شرکت در آن ثبت نام به عمل آورده و بالغ بر ۲۰۰ مقاله نيز در سه شاخه گروه ها، حلقه ها و ساختارها به دبيرخانه ارسال گرديد.

کميته داوران با تلاش شبانه روزي و دقت نظر پس از بررسي مقالات، موارد گزينش شده با اعتبار بالاي علمي را به دبيرخانه سمينار ارسال کرد که پس از بررسي نهايي، تعداد ۸۰ مقاله جهت ارائه و سخنراني و تعداد ۲۸ مورد نيز جهت پوستر برگزيده شد.”

 

 دکتر استاجي همچنين از برگزاري ۳ کارگاه علمي در حاشيه سمينار خبر داد و همچنين از حاميان مالي سمينار،بانک تجارت و شرکت سيمان لار سبزوار تقدير کرد.

 

پس از سخنان دبير همايش نيز از آقاي دکتر محمد رضا رجب زاده مقدم، استاد نمونه کشوري در سال ۱۳۷۳ و از پيش کسوتان و محققان برجسته حوزه علوم رياضي و جبر و استاد بازنشسته دانشگاه فردوسي مشهد و همچنين آقاي سيد محمود طالبيان عضو پيش کسوت هيأت علمي دانشگاه تربيت معلم سبزوار به پاس سال ها زحمات علمي و پژوهشي و آموزش  دانشجويان اين رشته تقدير و تجليل گرديد.

 

 در فواصل سخنراني ها هم حاضران در جلسه از اجراي ضرب باستاني استاد علي ناري، مرشد برگزيده و بين المللي شهر سبزوار بهره مند گرديدند.

 

 پس از اتمام بخش اول مراسم افتتاحيه نيز آقاي دکتر حسين دوستي، استاد و عضو هيأت علمي بازنشسته دانشگاه تربيت معلم تهران در بخش گرايش گروه ها و آقاي دکتر فريبرز آذرپناه، عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد چمران اهواز در بخش گرايش توپولوژي به عنوان سخنران عمومي، به ايراد سخراني پرداختند.

 

 سمينار جبر ايران از روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه لغايت روز پنج شنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت ۳ روز همراه کارگاه هاي جانبي و سخنراني هاي علمي با حضور اندشمندان و محققان حوزه علوم رياضي و جبر از سراسر کشور برگزار و به اتمام رسيد.