معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی حاصل فعالیت ۱۷ ساله مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مسعود برومند ظهر سه شنبه در  نشست هم اندیشی با پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری ، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر افزایش تعداد این مراکز علمی، اضافه کرد: شاغلان پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که در حوزه های مختلف فعالیت های پژوهشی انجام می دهند.

دکتر برومند با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر از پژوهشگران و فناوری‌ از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی است، تصریح کرد: در همین راستا  طرح گرنت فناوری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفته شده تا دانشگاه‌ها بتوانند بهتر با پارک‌های علم و فناوری همکاری کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: این طرح از خروجی های پژوهشی که می توانند به فناوری تبدیل شوند، حمایت و پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ)، تصریح کرد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد ولی مذاکراتی برای اخذ منابع مالی لازم انجام شده است.

دکتر برومند همچنین با اشاره به بازدید از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: این دانشگاه، دانشگاهی توانمند با اعضای هیات علمی قوی و امکانات و تجهیزات بی نظیر است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تولیدات شرکت های دانش بنیان و واحد های فناوری دانشگاه حکیم سبزواری را تولیدات خوبی ارزیابی کرد و افزود: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می دهد که با همه کاستی و نواقص، کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه کنند.