دکتر غلامعلی فرزی، مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری روز دوشنبه ۲۶ آذرماه در راستای گسترش همکاری های علمی_آموزشی فی مابین دانشگاه حکیم سبزواری و کشور افغانستان با سفیرکبیر افغانستان در محل سفارت این کشور دیدار و ملاقات کرد.

در ادامه متن خبر ملاقات مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری با سفیرکبیر افغانستان که بر روی سایت سفارت این کشور منعکس شده است را خواهید خواند:

دیدار و ملاقات دکتور نصیر احمد نور، سفیر کبیر افغانستان با معاون امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری

دکتر نصیر احمد نور، سفیر کبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر روز دوشنبه مورخ ۲۶ آذرماه ۱۳۹۷ مطابق با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ با جناب آقای دکتر غلامعلی فرزی، معاون امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری در مقر سفارت ملاقات و گفتگو نمودند.
در این دیدار آقای دکتر فرزی با معرفی دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه بزرگ ایران در شمال شرق این کشور که دارای ۱۵۰ دانشجوی افغان از جمعیت ۸ هزاری دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه می باشد؛ ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری علمی و آموزشی با وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان از اساتید دانشگاه های افغانستان جهت ادامه تحصیل در مقاطع ماستری و دوکتورا در این دانشگاه دعوت نمودند. ایشان با اشاره به مشترکات فراوانی که بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه های افغانستان اعلام آمادگی نمودند و بر برقراری ارتباطات موثر بین این دانشگاه با مراکز آموزشی در افغانستان تاکید نمودند. ایشان همچنین به برخی از مشکلات دانشجویان افغان شاغل به تحصیل در دانشگاه حکیم سبزواری اشاره نمودند.
در این دیدار سفیر کشور افغانستان ضمن استقبال از این همکاری ها، وجود زبان مشترک میان دو کشور را زمینه ساز آموزش و کسب علم و دانش از سر چشمه آن توسط دانشجویان مهاجر افغان در ایران دانسته و از آن به عنوان یک ویژگی ارزشمند یاد نمودند. ایشان با اشاره به جمعیت فراوان تحصیلکردگان در کشور اظهار داشتند: ما ده ها هزار دانشجو در کشور داریم که جذب این دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاه های ایران به مهارت های خود دانشگاه های ایران بستگی دارد. ایشان همچنین بازگشت پر افتخار و درخشان جوانان تحصیل کرده مهاجر افغان از ایران را مایه سربلندی دو ملت دانستند.
دکترنور پیشرفت علمی را اقتدار واقعی یک ملت خواندند و همکاری های علمی مشترک میان دو کشور هم ریشه و هم پیشینه افغانستان و ایران را زمینه ساز رشد و توسعه علمی برشمردند.
معاون امور بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری در پایان این نشست ضمن دعوت از سفیر محترم کشورمان جهت بازدید از این دانشگاه، لوح و نشان مخصوص این دانشگاه را به سفیر محترم افغانستان اهداء نمودند. در این نشست جناب آقای شفیق شرق، آتشه فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان و آقای سلطان حمید یفتلی، سکرتر اول و مسؤل تشریفات سفارت نیز حضور داشتند.

برای مشاهده این خبر بر روی سایت سفارت افغانستان هم اکنون می توانید  اینجا  را کلیک کنید.