رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت بیش از این توان حمایت از دانشگاه‌ها را ندارد افزود: دانشگاه ها باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

دکتر علی اصغر مولوی در مراسم گرامیداشت روز کارمند و تقدیر از پیشکسوتان دانشگاه افزود: در حال حاضر درآمدهای اختصاصی دانشگاه نسبت به بودجه عمومی سهم کمی را شامل می شود که این میزان در دانشگاه های خارجی بیش از ۹۰ درصد از بودجه عمومی را تشکیل دهد.

وی تاکید کرد: برآنیم با برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته سهم درآمدهای اختصاصی دانشگاه را تا سهم قابل توجهی از بودجه عمومی افزایش دهیم.

دکتر مولوی افزود: در همین راستا به صورت جدی پروژه های ارتباط با صنعت و جامعه، ارتقای سطح تبادلات علمی بین المللی و جذب دانشجوی خارجی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به عزم دانشگاه حکیم سبزواری در بین المللی سازی و جذب دانشجوی خارجی، از ابتدای سال جدید تحصیلی تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی به جمع دانشجویان دانشگاه اضافه خواهند شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست های وزارت علوم، درنسل سوم دانشگاه ها، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است، اظهار داشت: بدون شک این اقتصاد، دانشگاهی را می خواهد که به سمت فروش تکنولوژی و انعقاد قرارداد با صنعت حرکت کند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: باید برندسازی کنیم و کیفیت آموزش و پژوهش را در دانشگاه به گونه ای بالا ببریم تا بتوانیم محصولاتی را که عرضه می کنیم خواهان بیشتری در جامعه و صنعت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت در منابع انرژی و مشکلات محیط زیستی، بر مدیریت منابع موجود تاکید کرد و افزود: بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت سبز از جمله رویکردهایی است که به صورت عملیاتی در حال اجرا در دانشگاه است.

دکتر مولوی با اشاره به پتانسیل های دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه های گوناگون، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از این پتانسیل به حد مطلوب استفاده کرده و زمینه ارتقای دانشگاه را در منطقه و کشور ایجاد کنیم به همفکری و همراهی همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری نیاز داریم.

گفتنی است در ابتدای این نشست که به مناسبت روز کارمند و تقدیر از همکارانی که در طی یک سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، برگزار شد، دکتر مولوی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند به کارمندان دانشگاه، از این عزیزان به جهت یکسال کار و تلاش بی وقفه و کارمندان پیشکسوت برای سی سال زحمت و تلاش تقدیر و تشکر کرد و در پایان از همکاران بازنشسته با اهدای هدایایی تقدیر شد.