طی نشستی صمیمانه، از اصحاب رسانه ها در دانشگاه حکیم سبزواری نیز تجلیل به عمل آمد.

دکتر حدادنیا در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و ارج نهادن به پیشگامان عرصه خبر و اطلاع رسانی، به ارائه گزارش مختصری از وضعیت دانشگاه از گذشته تا کنون در زمینه های مختلف و پیشرفت های انجام گرفته پرداخت و گفت:
IMG_1854
”  دانشگاه حکیم سبزواری با بیش از  ۸ هزار دانشجو بدون احتساب دانشجویان ورودی ۹۴، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور است و تعداد دانشجویان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس دانشگاه ضمن اشاره به اینکه از آذر ماه سال ۹۲ کاهش تعداد دانشجویان شهریه‌پرداز و افزایش دانشجویان دولتی در دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در سال ۹۲ سهم دانشجویان شبانه به دولتی ۴۵ بر ۵۵ درصد بود که با سیاست‌های دانشگاه این آمار در حال حاضر ۱۰ بر ۹۰ درصد است و این امر در جهت کیفی سازی دانشگاه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در پاسخ به سئوال خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه آموزشی مربوط به تعداد هیئت علمی دانشگاه است، اضافه کرد:

از سال ۹۲ تا ۴ ماه ابتدایی سال ۹۴ تعداد اعضای هیئت علمی از ۲۱۲ نفر به ۲۴۹ نفر رسیده است که ۱۶ نفر آنها در ۴ ماه ابتدایی امسال اضافه شده اند که احکام بخشی از آنها صادر و بخشی دیگر در حال صدور است.

دکتر حداد نیا با تاکید بر اینکه از اعضای هیئت علمی کسانی که در ۱۰ سال گذشته خود کار پژوهشی نداشته باشند کنار گذاشته می‌شوند، تصریح کرد: سرانه مقاله معتبر علمی از ۰٫۶۷ در سال ۹۲ به ۱٫۳ درصد در سال ۹۳ رسیده که باید در سال جاری از ضریب ۲ عبور کنیم که اگر این اتفاق نیفتد امور پژوهشی دانشگاه نیازمند تجدید نظر است.

وی با بیان اینکه هزینه قرار دادهای مرتبط دانشگاه با بخش صنعت در سال ۹۲ حدود یکصد و ۸۰ میلیون تومان بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته با ۸۰۰ میلیون تومان رسیده و پیش بینی میکنیم که در سال جاری به یک و نیم میلیارد تومان برسد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه حکیم، این دانشگاه در سال ۹۳ در بحث دانشگاه‌های خارج کشور ورود پیدا کرد، افزود: با پیگیری‌های جدی در حوزه ارتباطات بین المللی در ۲ سال اخیر دانشگاه موفق به انعقاد ۲ قرار داد بین المللی با دانشگاه های ایتالیا و فرانسه شده است همچنین در حال حاضر ۳ دانشجو در مقطع دکتری به ایتالیا فرستاده شده‌اند و از ابتدای سال ۹۴ در آنجا مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به تحصیل ۱۸۰ دانشجو خارجی در دانشگاه حکیم سبزوار، خاطرنشان کرد: در این زمینه دانشگاه رشد ۵۰ درصدی داشته است و ما مصمم هستیم که سهم دانشجویان خارجی در دانشگاه را افزایش دهیم به طوریکه هم اینک ۱۸۰ دانشجوی خارجی از کشورهای افغانستان و تاجیکستان در این دانشگاه تحصیل می کنند.