رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مجوز ایجاد و راه اندازی رشته جدید ادیان و عرفان در مقطع کارشناسی در دانشگاه حکیم سبزواری صادر شد.

دکتر سید محمدکاظم علوی درگفتگو با روابط عمومی دانشگاه، افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دانشکده الهیات، دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در نامه ای به مورخه ۱۳ آذرماه ۹۷ با راه اندازی رشته ادیان و عرفان در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری موافقت کرد.

وی افزود: پذیرش دانشجو در این رشته از سال آینده (سال تحصیلی ۹۹-۹۸) آغاز می‌شود و ظرفیت پذیرش این رشته نیز ۶۰ دانشجو خواهد بود.

دکتر علوی با تاکید بر سیاست این دانشکده در خصوص ایجاد رشته های جدید در مقاطع مختلف یادآور شد: با ایجاد این رشته تعداد رشته‌های دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری در مقطع کارشناسی به ۷ رشته تحصیلی افزایش یافت.

گفتنی است در مردادماه سال جاری نیز دفتر گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته تاریخ تمدن ملل اسلامی در مقطع کارشناسی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری موافقت کرده بود.

لازم به یادآوری است هم اکنون دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری است.