مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از بازاچه دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت:دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو کشور در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

مهندس محمدهادی عسکری در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه ۱۵ دانشگاه منتخب سطح کشور از جمله دانشگاه حکیم سبزواری(به عنوان تنها دانشگاه غیرمرکز استان در این جمع) برای برپایی بازارچه تولیدات دانشجویان انتخاب شده است، افزود: فضای فعال و پویایَی که در دانشگاه حکیم سبزواری وجود دارد محصول نگاه خوب مسولان و مدیران این دانشگاه و حضور دانشجویان پرتلاشی است که در این دانشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جامعه دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری برای برپایی این بازارچه پای کار آمده اند و این رویداد عظیم و بی نظیر را خلق کرده اند تا محصولات فکری و دستی دانشجویان در معرض دید عموم قرار گیرد، گفت: برای جلوگیری از فضاهای رقابتی غیر سودمند به برگزاری اینگونه نمایشگاه ها و بازارچه در سطح دانشگاه ها ی کشور نیاز داریم.

مهندس عسکری افزود: دانشجویان در این نمایشگاه می آموزند که متناسب با نیاز بازار به سمت وسوی کسب و کارهای جدید حرکت کنند و برای خود و دانشگاه تولید ارزش داشته باشد.

وی هدف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برپایی این بازارچه ها را افزایش مشارکت جامعه دانشجویی در فعالیت ها دانست و بیان کرد: دانشجو نباید احساس دوری با فضای دانشگاه داشته باشد و براساس ایده دانشگاه اجتماعی نیاز است ارتباط خوبی میان دانشجو و دانشگاه برقرار شود، زیرا در این صورت است که بسیاری از مسائل در دانشگاه ها با کمک دانشجویان به خوبی مدیریت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مهم ترین برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای سال آینده، گفت: بحث توانمند سازی دانشجویان یکی از مهم ترین اولویت های وزارت علوم برای سال آینده است.