مراسم تودیع و معارفه فرمانده پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه باحضور سرهنگ پاسدار مظلوم، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه سبزوار،سرهنگ آل طاها، فرمانده حوزه بقیه ا…، فرماندهان پایگاه های بسیج ادارات سبزوار و مسولان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از زحمات آقای اردیبهشتی فرمانده سابق پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تقدیر و دکتر طزری به عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه معرفی شد. همچنین از آقای جوادیان از رزمندگان با سابقه دانشگاه تقدیر شد.

 

هدف دشمنان از فشارهای اقتصادی تسلیم شدن ملت ایران و پذیرش ذلت و خواری است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار  در سخنرانی خود در این مراسم گفت: هدف دشمنان از فشارهای اقتصادی تسلیم شدن ملت ایران و پذیرش ذلت و خواری است و آن‌ها از بین بردن مؤلفه‌های امنیت، اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

سرهنگ پاسدارامین‌الله مظلوم با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) گفت: یکی از رمزهای موفقیت ملت ایران اسلامی در جبهه‌های متعدد فرهنگ عاشورا و تاسوعا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی بامطالعه وارد فضای جنگ تبلیغی، روانی و اقتصادی شده‌اند و پس از شکست‌های متعدد در جبهه‌های مختلف راهبرد خود را به سمت‌وسوی مقاومت زدایی از ملت ایران برده‌اند.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر اتاق‌های فکر استکبار جهانی با این سؤال اساسی مواجه شده‌اند که چرا در مقابل ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق نیستند؟ برای آن‌ها این سؤال پیش‌آمده که برای عبور از جمهوری اسلامی چه‌کارهایی باید انجام دهند؟ امروز مهم‌ترین عامل شکست‌های دشمن وجود فرهنگی با عنوان دفاع مقدس است و همچنین دفاع مقدس از فرهنگ عاشورا الهام می‌گیرد.

مظلوم بیان کرد: ملت ایران ایستادگی تا آخرین قطره خون در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند و در دوران دفاع مقدس به‌خوبی فرهنگ عاشورا را پیاده کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار تصریح کرد: دشمنان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهیم زنجیره شکست‌ها در مقابل ملت ایران قطع شود، باید فرهنگ عاشورا از ملت ایران گرفته شود تا مقاومت مردم از بین برود.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس ما تجربه‌ای پیش روی ما است که با الهام از فرهنگ عاشورا ما یاد گرفته‌ایم در مقابل زیاده‌خواهی، ظلم و ستم دشمن ایستادگی کنیم و حتی باید در این مسیر جان خود را نثار کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار گفت: در دوران دفاع مقدس به‌تازگی نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل‌گرفته بود و حامیان رژیم بعثی عراق ما را در محاصره اقتصادی قرار داده بودند ولی رزمندگان ما در جنگ تحمیلی صحنه‌های ماندگار را رقم زدند.

مظلوم افزود: امروز به برکت دفاع مقدس و ایستادگی الهام گرفته از فرهنگ عاشورا نقطه‌ضعف خودمان را به نقطه قوت تبدیل کرده‌ایم و اگر در دوران دفاع مقدس حتی سیم‌خاردار نداشته‌ایم ولی در حال حاضر پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاعی و نظامی را به مرحله تولید انبوه رسانده‌ایم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر دشمن دیگر به خود اجازه نمی‌دهد که از گزینه نظامی روی میز صحبت کند ولی درگذشته ما را با حملات نظامی تهدید می‌کرد، بیان کرد: نفوذ جمهوری اسلامی در دل ملت‌های منطقه آن‌قدر زیاد است که آمریکا در هرجای منطقه پا می‌گذارد، سایه سنگین نفوذ جمهوری اسلامی را در آنجا احساس می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار بابیان اینکه مؤلفه‌های قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت وجود فرهنگ مبارزه با دفاع مقدس در صنایع دفاعی و نظامی بومی‌شده است، تصریح کرد: دشمنان از بومی‌سازی موئلفه های قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌هراسند.

مظلوم گفت: دشمنان تضعیف باور و اعتقاد ملت ایران در خصوص فرهنگ مقاومت و عاشورا را هدف قرار داده‌اند و همچنین امروز با فشارهای اقتصادی و ابزارهای تبلیغاتی به دنبال تصویرسازی غیرواقعی از وضعیت کشور به مردم و مسئولان هستند.

وی یادآور شد: هدف دشمنان از فشارهای اقتصادی تسلیم شدن ملت ایران و پذیرش ذلت و خواری است و آن‌ها از بین بردن مؤلفه‌های امنیت، اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

سرهنگ مظلوم در ادامه از عملکرد پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه و همکاری و همراهی ریاست و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری در پیشبرد اهداف و برنامه های این پایگاه  تقدیر کرد.

گفتنی است پس از مراسم تودیع و معارفه، آئین عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال جدید تحصیلی برگزار شد.

[foogallery id=”3885858″]