نشست خبری سرپرست دانشگاه، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و سرپرست دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری با اصحاب رسانه شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر علی‌اصغر مولوی شامگاه گذشته در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار که در مرکز آفرینش‌های هنری دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، اظهار داشت: امسال سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به موضوع پژوهشی دانشگاه اختصاص یافت که تاکنون حدود ۳۴ درصد از این اعتبار پرداخت‌شده است.
وی افزود: برای تعمیر و تجهیز پروژه‌های عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری نیز طی امسال بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص‌یافته است.
سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: همچنین دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تسهیلات بانکی به محوطه‌سازی، سالن تربیت‌بدنی و آمفی تئاتر اختصاص یافت.
وی گفت: در حال حاضر دانشگاه حکیم سبزواری با تعداد قابل توجهی مرکز علمی و پژوهشی جهان ارتباط علمی و پژوهشی دارد و با ۶ دانشگاه جهان تفاهم‌نامه همکاری دارد.

دکتر مولوی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال رایزنی جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با چند دانشگاه معتبر دنیا هستیم، خاطر نشان کرد: گسترش همکاری های بین المللی با سایر دانشگاه های جهان و افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از جمله سیاست های دانشگاه حکیم سبزواری است و به صورت جدی بر ارتقا و تقویت این مباحث در آینده تاکید داریم .
سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری افزود: به میزان ۲۳۰ هزار دلار قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی منعقدشده است.
وی رویکرد جدید دانشگاه حکیم سبزواری را مبتنی بر مدیریت مشارکتی، صداقت، شفافیت، قانون گرایی و تعامل مثبت عنوان کرد.
دکترمولوی یادآور شد: در رتبه بندی سایماگو دانشگاه حکیم سبزواری هم رتبه با دانشگاه های اراک و سیستان و بلوچستان جایگاه نسبتا مناسبی دارد که امیدواریم در سال های آتی این وضعیت ارتقا پیدا کند.

دکتر مولوی اظهار کرد: در حال حاضر بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها ردیف مستقلی ندارد و از بخش سایر است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای توجه بیشتر به پژوهش تلاش دارد بودجه آن‌ را مستقل کند.
وی ادامه داد: تعهدات باقی‌مانده از طرح‌ها و گرند پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری ۱۰ میلیارد ریال است که با گشایش اعتبار تا پایان سال پرداخت می‌شود.
دکتر مولوی اظهار کرد: دانشکده علوم پایه و آمفی تئاتر مرکزی دو طرح بزرگ عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری است که تکمیل آن هزینه زیادی لازم دارد و با توجه به اینکه آمفی تئاتر دانشگاه به نوعی سالن شهر است انتظار می‌رود با مساعدت مجموعه فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری سبزوار به بهره‌برداری برسد.

دکتر مولوی بحث ادغام هیات امنای دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه فردوسی را خبری غیرواقعی عنوان کرد.
سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  نیز در این نشست گفت: معتقدیم رسالت اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است.
دکتر محمد رضا معین فرد با تاکید بر اینکه به دنبال ارتقای فرایندهای آموزشی دانشگاه هستیم عنوان کرد: هم اکنون حدود ۷۲۳۶دانشجوی این دانشگاه در ۳۳ گروه آموزشی به تحصیل می‌پردازند.

سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه نیز در سوالی در خصوص برگزاری دومین کنگره بین المللی سربداران، گفت: طبق توافقاتانجام گرفته در آخرین نشست شورای سیاست گذاری این کنگره برگزاری بخش علمی این کنگره به دانشگاه حکیم سبزواری محول شده است که دانشگاه برای برگزاری هر چه بهتراین تمام تلاش خود را خواهد کرد.
دکتر علی تسنیمی ادامه داد: با هدف تخصّصی بودن موضوعات کنگره و بهره‌مندی از مباحث دقیق علمی، محور دومین کنگره بین‌المللی سربداران، «مطالعات تاریخی ـ اجتماعی سربداران»، خواهد بود.

گفتنی است در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید دکتر مولوی، دکتر معین فرد و دکتر تسنیمی به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه های مکتوب، سایت ها و خبرگزاری پاسخ دادند.