مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این نشست گفت: شرکت آریاصنعت هوشمند اسپاد به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان در سبزوار ثبت و فعال شد.

 
دکتر رضا سهیلی فرد، افزود: این شرکت در زمینه ساخت انواع دستگاه های هوشمند کنترل پرتو نورافکن ها، نورتاب ها و ساخت انواع دستگاه کنترل موتورهای سه فاز و تک فاز فعالیت می کند.
وی ادامه داد: این شرکت با ایده محوری ساخت بازوی ربات موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شده است.
سهیلی فرد گفت: همچنین این شرکت در زمینه های رباتیک، اتوماسیون، برق و هوشمندسازی فعالیت دارد که زمینه اشتغال پنج نفر از دانش آموختگان رشته های برق، مکانیک و رباتیک را فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه حکیم به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده و هم اکنون ۱۲ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند.
سهیلی فرد گفت: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی، شرایط تجاری سازی طرح ها را هموار می سازد.
مدیرعامل شرکت آریاصنعت هوشمند اسپاد نیز گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۴ با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری فعال شده و توانست به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان سبزوار مجوز بگیرد.
فرزاد موسوی زاده افزود: پیاده سازی سامانه هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار- بجنورد، مشهد- قوچان و اجرای سرعتگیر مجازی در محور مشهد – بجنورد، از طرحهای اجرا شده این شرکت از طریق تفاهم نامه با سازمانهای حمل نقل و پایانه ها و راهداری خراسان رضوی و خراسان شمالی بوده است.
وی بابیان اینکه ۸ نفر نیرو به‌صورت مستقیم و ۱۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: طی سال‌های گذشته ربات از کشورهای خارجی به ایران وارد می‌شد و با تحریم علیه ایران سبب شد تا ربات‌ها از سوی مهندسان داخلی ساخته شود.

گفتنی است در این نشست از شرکت فناور آریا صنعت هوشمند اسپاد جهت ورود به مرحله دانش بنیان تقدیر و تشکر شد همچنین در حاشیه نشست ربات هوشمند تکمیل شده توسط شرکت رونمایی و با هماهنگی قبلی معاونت پژوهشی اولین دستگاه از این ربات جهت استفاده در آزمایشگاه مرکزی توسط دانشگاه خریداری شد.
همچنین در این نشست آیین نامه مالی واحدهای فناور مرکز رشد بررسی شد و در ادامه اعضا با بررسی درخواست شرکت های مرکز رشد با ورود  هسته فناور سیمرغ الکترونیک بیهق به مرحله رشد موافقت کردند.