نشست هماهنگی مسئولین اجرایی دومین کنگره بین الملی سربداران برگزار شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست گفت: سربداران” یک برند مهم برای نشان دادن تاریخ و پیشینه ی منطقه خراسان بزرگ است.
دکتر جواد حدادنیا  با اشاره به برگزاری موفق اولین کنگره بین المللی سربداران در آذرماه سال ۹۴، افزود: برگزاری اولین دوره و استقبال خوبی که از سوی اهالی علم و هنر از این رویداد شد نشان از پتانسیل های علمی و فرهنگی بسیار  این بخش از تاریخ ایران دارد.
  وی ادامه داد: بحث و محور اصلی دانشگاه در برگزاری دومین کنگره بین المللی سربداران پرداختن به زوایای مغفول مانده این قیام به صورت علمی و پژوهشی است.
وی  با بیان اینکه در سه ماه گذشته دبیر خانه کنگره فعال شده است، اخاطرنشان کرد: مقدمات اجرای این همایش علمی در اردیبهشت سال آینده آغازشده است.
دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سربداران نیز در این نشست  گفت: با هدف تخصّصی بودن موضوعات کنگره و بهره‌مندی از مباحث دقیق علمی، محور دومین کنگره بین‌المللی سربداران، «مطالعات تاریخی ـ اجتماعی سربداران»، خواهد بود.

دکتر مهیارعلوی مقدم برگزاری کنگره بین المللی سربداران را گام بزرگی در مسیر اعتلای منطقه برشمرد و عنوان داشت: با توجه به آغاز رسمی دومین کنگره بین المللی سربداران توسط دانشگاه حکیم سبزواری و در راستای برگزاری هر چه بهتر دومین دوره ، شورای نظارت علمی دومین کنگره بین‌المللی سربداران شکل گرفت.
گفتنی است اولین کنگره بین المللی سربداران در آذرماه ۹۴ با حضور وزیر ارشاد اسلامی به عنوان رئیس کنگره و ۱۰۰ مهمان خارجی و جمع کثیری از شخصیت های علمی و هنری در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.