همایش امنیت IT و آسیب های شبکه های اجتماعی با هدف آگاه بخشی و شناخت آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به همت مدیریت حراست در دانشگاه حکیم سبزواری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی سخنران و کارشناس این همایش که از متخصصان حوزه سایبری استان خراسان رضوی بود در این کارگاه آموزشی به تبیین آسیب‌‌ها و تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداخت .
ایشان همچنین به تبیین نقش فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباطی پرداخته و در ادامه نیز به بیان آسیب پذیری ها و تهدیدات این شبکه ها که مورد استفاده ابزاری چند کشور می باشند پرداختند .
مدرس این کارگاه در ادامه جهت ارائه یک نمونه عینی ضمن نفوذ به تلفن همراه یکی از میهمانان و دسترسی به محتویات آن، بر اهمیت بحث آسیب پذیری در وسایل ارتباطی تاکید نمودند و آن را از چالش های اساسی جامعه برشمردند و خواستار جدی شمردن این موضوع شدند .
گفتنی است، این کارگاه یک روزه با استقبال خوب اساتید و کارکنان دانشگاه در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
لازم به ذکر است که به گفته مدیر حراست دانشگاه این کارگاه که با هدف آگاهی بخشی دانشگاهیان در خصوص تهدیدات و آسیب های اجتماعی در فضای واقعی و سایبری می باشد تداوم خواهد داشت .