رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: همایش بزرگداشت آیت الله علوی با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری در ترم نخست سال تحصیلی جاری برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکترجواد حدادنیا در نشست ستاد هم اندیشی برگزاری بزرگداشت ایت الله علوی اظهار داشت:پیشنهاد زنده ستایی توسط دانشگاه حکیم سبزواری در شورای فرهنگ عمومی سبزوار مطرح شده است تا بتوانیم از مفاخر و بزرگان شهرمان در زمینه های مختلف، تا زمانی که در قید حیات هستند، تجلیل و قدردانی کنیم.

وی افزود: در گام اول طرح زنده ستایی، بزرگداشت آیت الله سید محمد حسن علوی مصوب شده است و دانشگاه به عنوان مجری این طرح معرفی شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی وفرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست حضرت آیت الله علوی از عالمان جلیل القدر و فرصت مغتنمی برای شهرستان دانست و عنوان داشت: برگزاری مراسم نکوداشت برای این جلیل القدر فرصتی مغتنم برای شناخت ایشان است.
وی با بیان اینکه ادارات شهرستان موظف به همکاری برای برگزاری مراسم نکوداشت حضرت آیت الله علوی هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: حضرت آیت الله علوی از بزرگان و عالمان دینی دیار سربداران محسوب می شوند.
رمضانعلی سبحانی فر تصریح کرد: تدوین کتاب و تهیه مقالات از زندگی و اندیشه از جمله اقداماتی است که میتوان به بهانه برگزاری نکوداشت حضرت آیت الله علوی مورد توجه قرار داد..
حسین مقصودی دیگر نماینده شهرستان نیز با تاکید بر برگزاری هر چه بهتر این همایش پیشنهاد نگارش زندگی نامه این عالم جلیل القدر را مطرح کرد.

امام جمعه سبزوار نیز با تاکید بر تکریم بزرگان،علما و فضلا، گفت: برگزاری این نکوداشت به درخواست مدیران شهری و شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام غلامحسین مقیسه گفت:حاج آقای علوی یکی از علمای بزرگ سبزوار است که بخاطر خدمات ارزشمندش در ادوار مختلف در دل مردم جای دارد.