یکی از وظایف مهم دانشگاهها، توانمند سازی اقشار مختلف جامعه بویژه فارغ‌التحصیلان مراکز آموزش عالی در زمینه افزایش توانائیهای تخصصی-کاربردی رشته تحصیلی و همچنین رفع نیازها و پاسخگوی درخواست‌های سازمانها و دستگاههای اجرایی کشور جهت ارائه آموزش های حرفه ای کاربردی به آنان است. با توجه به این وظیفه مرکز آموزش های عالی آزاد در دانشگاه حکیم سبزواری به‌ منظور تداوم بخشیدن و همگانی کردن آموزش عالی و رفع کمبودهای کاربردی تحصیلات آکادمیک راه اندازی و با تکیه بر سابقه درخشان و قدمت دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه در سطح شهرستان و دومین دانشگاه در سطح استان و با برخورداری از اساتید مجرب و صاحب نام و وجود ۱۰ دانشکده فعال در رشته های فنی، هنر، علوم پایه و علوم انسانی متولی برگزاری دوره های «آموزش های آزاد» با هدف ارتقاء سطح علمی و توان تخصصی منابع انسانی آزاد جهت تمامی افراد جامعه از قبیل مدیران ، کارشناسان و متقاضیان یادگیری و ارتقاء مهارتهای کاربردی خواهد بودجهت آشنایی با فعالیت های مرکز آموزش عالی آزاد دانشگاه گفتگویی با مهندس هادی کیخسروی، مسئول این مرکز داشته ایم که خواهید خواند.

  • لطفا مقدمه ای در رابطه با مرکز آموزش های آزاد در دانشگاه را بیان فرمایید.

در راستای سیاست های دولت در سطح کلان و سیاست دانشگاه در خصوص کاربردی نمودن تحصیلات دانشگاهی جهت ورود به بازارهای کسب و کار ، مرکز آموزش های آزاد دانشگاه با رویکرد شناسایی کاستی های تحصیلات دانشگاهی در مواجه با بازار کار و تدوین و برگزاری دوره های کاربردی، سعی دارد خلا های موجود را کاسته و دانشجویان و افراد متقاضی ورود به بازارهای کسب و کار را آموزش دهد .

  • مرکز آموزش های آزاد در چه زمینه هایی فعالیت دارد ؟

با عنایت به فراهم بودن بستر مناسب در دانشگاه از قبیل اساتید متخصص، فضای فیزیکی و تجهیزات و امکانات آموزشی، این مرکز قادر است کلیه دوره های کاربردی را که مورد نیاز سازمانهای دولتی، صنایع، اقتصاد و بازارهای کسب و کار می باشد، تدوین و به صورت عمومی برای متقاضیان مربوطه و یا به صورت اختصاصی برای سازمانی خاص اجرا نماید. لازم به ذکر است این مرکز با داشتن مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متولی برگزاری دوره های آموزشی مصوب کارکنان دولت می باشد که سازمانهای متقاضی می توانند دوره هایی که در سایت مرکز بارگذاری شده است را انتخاب نمایند و نسبت به سایر دوره هایی که تمایل به برگزاری دارند با مرکز هماهنگ نمایند . همچنین این مرکز در حال انعقاد تفاهم نامه جهت برگزاری دوره های سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد .

  • در حال حاضر چه دوره هایی جهت برگزاری دارید ؟

با توجه مشکلات اقتصادی حاکم و سرگردانی سرمایه گذاران خرد و کلان و به جهت آشنا نمودن همشهریان عزیز با اصول اولیه سرمایه گذاری و راههای حفظ و افزایش ارزش سرمایه در بازار متلاطم فعلی، کارگاهی ۴ ساعته در روز جمعه مورخه ۲۰-۷-۹۷ توسط آقای دکتر گلدانی در دانشگاه به صورت رایگان برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای افرادی می باشد که دغدغه اقتصادی داشته و به دنبال راه حل می باشند و یا افرادی که به داشتن اطلاعات در این زمینه علاقه مند هستند. همچنین دوره های در حال ثبت نام در وب سایت مرکز موجود می باشد که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. در آینده ای نزدیک نیز دوره های نظام مهندسی ساختمان نیز در سایت بارگذاری خواهد شد.

  • نحوه شرکت در دوره رایگان فوق و تمهیدات در نظر گرفته شده چگونه است؟

شرکت برای عموم افراد از قبیل کارکنان سازمانها، بازاریان، اصناف، دانشجویان و … آزاد می باشد که جهت شرکت لازم است که افراد متقاضی به سایت مرکز به آدرسhttp://www.hsu.ac.ir/azad مراجعه و ثبت نام نمایند که به دلیل محدودیت ظرفیت توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

لازم به ذکر است فقط افرادی که در سامانه، دوره مذکور را انتخاب وثبت نام نموده اند مجاز به شرکت در کارگاه خواهند بود و برای شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه صادر خواهد شد. ضمنا سرویس ایاب و ذهاب از میدان شهید حسین فهمیده برای انتقال ثبت نام کنندگان مهیا می باشد.

  • تشکیلات فعلی مرکز به چه صورت است ؟

مرکز آموزش های آزاد زیر نظر مستقیم معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فعالیت نموده و کلیه مجوزهای برگزاری دوره ها را از مرکز آموزش عالی آزاد غیردولتی وزارت علوم، تحقیقیات و فناوری و سایر سازمانهای مربوطه دریافت می نماید. در حال حاضر مرکز با دپارتمانهای برق و الکترونیک – ربان های خارجی – سلامت و خانواده – محیط زیست و کشاورزی –علوم پایه و مهندسی – عمران ، معماری و شهرسازی – فناوری اطلاعات و ارتباطات – مدیریت، اقتصاد و کسب و کار – هنر و سینما فعالیت خود را شروع و در حال ثبت نام از متقاضیان دوره ها می باشد.

  • نحوه صدور مدرک و اعتبار آن چگونه می باشد؟

صدور هرگونه مدرکی منوط به ثبت نام و طی نمودن فرایندها و قوانین و مقررات مرکز می باشد و مدارک صادره نیز توسط دانشگاه صادر خواهد شد که از اعتبار بالایی برخوردار بوده و ضمن داشتن قابلیت ترجمه جهت کار در خارج از کشور ، جهت ارتقای شغلی و همچنین ارایه به سازمانهای مربوطه از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

  • نحوه ثبت نام در دوره ها به چه صورت می باشد ؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به تارنمای دانشگاه حکیم سبزواری – بخش مرکز آموزشهای آزاد و یا بصورت مستقیم با ورد به آدرس http://www.hsu.ac.ir/azad دوره ها را مشاهده و ثبت نام نمایند .

  • نحوه برقراری تماس با مرکز به چه صورت می باشد؟

راههای ارتباطی به شرح زیر می باشد:

 مسوول مرکز:

 آقای هادی کیخسروی – سازمان مرکزی (اتاق شماره ۱۲۴) تلفن تماس ۴۴۰۱۲۸۷۸-۰۵۱

کارشناس مرکز :

 آقای رضا زرقانی – سازمان مرکزی (اتاق شماره ۱۲۶) تلفن تماس ۴۴۰۱۲۸۷۹۰۵۱

ساعات پاسخگویی : تمامی روزها از ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰ ، به استثنای روزهای پنج شنبه ، جمعه و تعطیلات رسمی

ایمیل مرکز : azad@hsu.ac.ir