آیین گرامیداشت روز زن و تقدیر از بانوان دانشگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

آیین گرامیداشت روز زن و تقدیر از بانوان دانشگاهی با حضور مهندس علوی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، حجت الاسلام اخباری مدیر حوزه علمیه سبزوار، دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه، حجت السلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری و دیگر مسئولین و بانوان دانشگاهی، با سخنرانی دکتر فرشته روح افزا محقق و پژوهشگر در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در ابتدای این مراسم  دکتر روح افزا محقق حوزه زنان و همسر دانشمند شهید احمد حاتمی، با اشار به ضرورت استفاده از الگوی حضرت زهرا در زندگی امروز، به بررسی سیره حضرت زهرا(س) پرداخت.

این پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه دنيا نيازمند نگاه زهرايي است، گفت: گرفتاري انسانهايي كه در منجلاب گناه دست و پا مي زنند، نيازمند نگاه پاك زهرايي است، دشمن الگوهای غلط خود را در جامعه نهادینه می کند.

 

دکتر روح افزا اضافه کرد: امروز زن غربی تبدیل به یک ابزار شده است، تهاجم نسبت به زنان افزایش یافته و هنوز حقوق زنان کشورهای اروپایی و آمریکایی از مردان کمتر است.

این پژوهشگر حوزه زنان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» گفت: مقام معظم رهبری در این کنگره تعریف جدیدی از زن مسلمان ایرانی داشتند که بسیار جامع بود، ایشان در پیام خود فرمودند”زن در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی، و در تعریف غالباً غربی، به مثابه‌ موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن و مرکز بود.”

گفتنی است مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه، دکتر خاتمی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد مبارک حضرت زهرا(س) و روز گرامی داشت مقام زن و مادر به بانوان دانشگاهی به ارائه گزارش در خصوص وظایف دفتر زنان و خانواده  دانشگاه پرداخت.

دکتر خاتمی اظهار داشت: با توجه به نظرخواهی که طی نامه ای از همکاران گرامی به عمل آمد وظایف این دفتر تببین و تدوین شد.
وی در ادامه گفت: امیدواریم در این دفتر بتوانیم به مشکلات، دغدغه ها، انتقادات و پیشنهادات بانوان گرانقدر دانشگاهی رسیدگی کنیم.

لازم به یادآوری است در پایان این مراسم با حضور مسئولین شهری، حوزوی و دانشگاهی از بانوان دانشگاهی در حوزه های مختلف تقدیر شد.