دکتر ملاسلطانی رئیس جامعه الزهرای کربلا و تعدادی از مسئولین و اساتید این دانشگاه ضمن بازدید از دانشگاه حکیم سبزواری در نشست مشترکی با هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص راه های همکاری، تعامل و هم افزایی مشترک گفتگو کردند.

رئیس جامعه الزهرای کربلا در این نشست با تشکر از میزبانی گرم دانشگاه حکیم سبزواری گفت: روابط عمیق دو کشو و ملت عراق و ایران بیانگر همبستگی و خویشاوندی آنهاست و هیچ قدرتی نمی‌تواند بین دو ملت و دولت تفرقه ایجاد کند.

دکتر زینب ملاسلطانی در نشست با مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ملت ایران پیروان دین اهل بیت (ع) و میراث دار تمدنی، فرهنگ بزرگ و وسیعی است .

وی اظهار داشت: انتخاب ایران به عنوان محل حضور اهل بیت (ع) هدفمند بوده چنانکه امام رضا (ع) برای حضور در این سرزمین انتخابی هدفمند داشتند و حامل پیام‌های آسمانی بودند.

رئیس جامعه الزهرای کربلا گفت: امروز دشمنان در تهاجمی خطرناک، اندیشه و ارزش‌های اسلام و دین ما را نشانه رفته اند که باید در کنار هم و با هم فکری بتوانیم راه حل‌هایی مناسب ارائه دهیم .

دکتر ملاسلطانی با گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس افزود: ملت‌هایی دو کشور ایران و عراق به خاطر افکار وارداتی قدرت‌های استکباری که افکار ضد دین را منتشر می‌کنند در معرض خطر قرار گرفته اند که باید با با ترویج تفکر حسینی و مهدوی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به اهمیت شهر کربلا تصریح کرد: شهر کربلا و نیز انقلاب و قیام امام حسین(ع) در ذهن و وجود اندیشمندان و متفکران می‌ماند و دشمن نمی‌توانند این نهضت را خاموش کنند.

دکتر ملاسلطانی با تشکر از دعوت کریمانه دانشگاه حکیم سبزواری گفت: سبزوار شهری تاریخی و عالم پرور است که عالمان بزرگی همچون سید عبدالاعلی را پرورش داده است.

وی افزود: دانشگاه الزهرای کربلا مروج و مرجع علم و معرفت و ارزش‌های اخلاقی است تا در رفتار و کردار بانوان به عنوان خواهران، مادران و مربیان آینده تحول ایجاد کند.

دکتر ملاسلطانی افزود: دانشگاه الزهرا، دانشگاهی نوپا و با چهار سال قدمت دارای سه دانشکده است و این دانشگاه با نگاه به مسائل اخلاقی، اعتقادی و فکری به دنبال تربیت نسلی از زنان با فرهنگ، آگاه و حامل ارزش‌های امام حسین (ع) و راه حضرت زهرا(س) حضرت زینب (س) است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه های دانشگاه الزهرا با برخی از دانشگاهای ایران همچون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این دانشگاه علاقمند گسترش همکاری های مختلف با دانشگاه حکیم سبزواری است.

رئیس جامعه الزهرای کربلا گفت:در ۱۰ صفر امسال گردهمایی زنان دانشگاهی در کربلا با محوریت دانشگاه الزهرا به منظور ارائه خدمات فرهنگی، روانشناسی، بهداشت سلامت برای زائران اربعین برگزار می شود که از بانوان این دانشگاه حکیم سبزواری برای حضور در این همایش دعوت می شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: دو کشور ایران و عراق از دیرباز روابط دینی و فرهنگی عمیقی داشته اند و نقش کشور عراق در اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حجت الاسلام رضا ایمانی خواه افزود: تشییع اصیل از طریق عراق و شهرهای کوفه، بغداد، حله و نجف در ایران ریشه دوانید و زمینه انتقال این فرهنگ به سرزمین‌های اسلامی و ایران فراهم شد.

وی اظهار داشت: با آمیختن خون شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس زمینه تمدن نوین اسلامی فراهم شده است.

حجت الاسلام رضا ایمانی خواه افزود: یکی از ابعاد توطئه دشمن فاصله گرفتن نسل جوان از فرهنگ اسلامی است که رویداد پرشور راهپیمایی اربعین نقشه دشمن را خنثی می کند.

وی ادامه داد: دسیسه دشمنان اسلام گرفتن نقش مادری از دختران مسلمان با هدف فروپاشی کانون خانواده در کشورهای مسلمان مانند انحرافی که با تنزل جایگاه مادر و زن در غرب رخ داد

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با شااره به تحصیل بالغ بر ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه افزود: حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری را دانشجویان دختر تشکیل می دهندکه در سه مقطه کارشناسی، ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: این دانشگاه دارای حدود ۳۰۰ عضو هیات علمی، ۴۰ گروه آموزشی، ۱۳۰ رشته و ۱۱ دانشکده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ مقاله علمی بین المللی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه در مجلات علمی معتبر منتشر می شود.

حجت الاسلام ایمانی خواه در ادامه به تشریح جایگاه علمی دانشگاه حکیم سبزواری در نظام های رتبه بندی جهانی و تولیدات علمی پژوهشگران دانشگاه پرداخت.

وی برگزاری همایش های مشترک با محوریت بزرگداشت علمای سبزواری مانندسید عبدالاعلی سبزواری، تبادل استاد و دانشجو و همکاری های علمی و پژوهشی مشترک را از جمله محورهایی پیشنهادی همکاری دو دانشگاه در آینده برشمرد.